DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

 Veure entrada anterior

Arran de la petició de col.laboració que vaig  demanar per fer un llistat de presos del camp de treball de la Seu Vella per poder dignificar la memòria dels empresonats que tan de dolor van patir en aquelles històriques parets.

Vaig tenir ocasió de parlar amb Marisa Bendicho del grup de Memòria Històrica d'Almenar. Vam comentar que a l'arxiu de la Biblioteca del Pavelló de la República havia una documentació referent al camp de concentració de la Seu Vella. Ahir aprofitant la festa major de Lleida, la Marisa hi va anar i a la nit em va passar més de 130 pàgines amb el llistat dels presos del juny de 1939. Una morterada d'informació que hauré d'anar treballant. No cal que us digui que quan vaig rebre la informació em vaig emocionar. Ara m'he de posar a introduir els noms a la meva base de dades. I traure'n les oportunes conclusions. Sempre he pensat que la recerca ha de ser pública i els familiars hi han de poder accedir a tota la informació. Aquí us deixo el llistat dels presoners de la Seu Vella del mes de juny de 1939. 

Exemplar que trobareu a l'Arxiu del Pavelló de la República de Barcelona

PER SABER EL LLISTAT ACTUAL, CLICA DAMUNT LA POSTAL



Per visualitzar els meus Vestigis de la Guerra Civil localitzats:

Comentaris