VOLCÀ DE PROXIMITAT: MONTAÑA DE TEJIDA


La muntanya de Tejida (també he vist escrit Teija i en el google maps muntanya de Saga) és un modest volcà, sense estructura de cràter, i de modestes dimensions però té la particularitat que està molt aprop de l'hotel Beatriz Costa de Costa Teguida.  Només cal tenir una estona per ascendir i compensar en part la sortida al volcà Timaguache, també anomenat Cerro Huron. (és curiós aquest desgavell dels noms). Sortida ràpida i prou interessant per un entorn pedregós amb un bon reguitzell de corriols fets per altres caminadors segurament de l'hotel.

Genericament  es tracta d'un recorregut que circumval.lar el volcà del Tinaguache i en el seu extrem hi ha un petit coll des d'on pugem al Tejida (Montaña de Saga).

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Escapada breu i prou interessant per saber aprofitar molt bé el temps lliure.

DIFICULTAT: Baixa.

DESNIVELL:  216 metres

DISTÀNCIA: 7,3 kilòmetres

TEMPS: 1 h 50 minuts (he dut un ritme ràpid)

ITINERARI CIRCULAR

Descripció de l'itinerari:

Sortim de l'hotel travessant la carretera. Hi ha una entrada al  camí però costa de localitzar, poder es millor posar-nos en el pedruscall i cercar-lo des de dins del pedregar. L'acabareu  trobant, cercant el millor pas.

5 min Cruïlla. El camí de l'esquerra fa una pujada (per aquí vaig anar a l'excursió del Timaguache). Ara vaig per l'esquerra. Davant tinc la muntanya del Timaguache i veig com em vaig allunyant de la muntanya que he de contornejar. Anem finalment per un sender rellevant, en algun moment veig marques de PR en estaques.

15 min Com m'estic allunyant de la muntanya, agafo un corriol a l'esquerra.
22 min Faig cap a un nou sender. Continuo  recte allunyant-me de la pujada costeruda que puja al Timaguache.

28 min Surto a un coll (100 m.). Uns 20 metres hi ha una bifurcació. A l'esquerra hi ha un sender que contorneja la muntanya pel sud la muntanya. Anem a la dreta. Hi ha un altre sender que va per sota del nostre.

40 min Ens encarem cap a la vall que formen les dues muntanyes i arribem a un coll.(124 m.).. ens cal baixar uns 10 metres abans. Del coll prenem un corriol poc evident que anem seguint. És un corriol lateral de mal passar. Contornegem ara la muntanya de Tejida.
47 min Abandonem el flanqueig i  tirem amunt cap al cim. En la part superior hi ha un tram costerut de mal pujar. El terra és arenós i relliscós.

58 min Assoleixo el cim de la muntanya de Tejida, Teija o Saga (222 m.). Com la pujada ha estat dreta i temo per alguna culada decideixo decantar-me més a la  dreta per un llom carener de més bon baixar.
1 h 12 min Arribo al fons del barranc. Vaig girant a l'esquerra.
1 h 22 min Faig cap al contrafort del Timaguache per on vam baixar l'altre dia. Vaig per mateix camí de circumval·lació. Hi ha camins que baixen a la carretera que evitem. 

1 h 34 min Fem cap a una mena de coll que supera un contrafort. 
1 h 38 min Cruïlla. Anem a la dreta.
1 h 45 min Surto al camí de pujada. Vaig a la dreta.
1 h 50 min Arribo a l'hotel.
Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

10a CAMINADA AL PEDRÓS D'ALBATARREC: SOM CIM

EL CASTELL DE LA CLUA M'HA FET POR (TOLLES DE LA FONT DE L'HEDRA)

MONTSEC IGNOT: MONTSEC DE TERRITS: TEIX MONUMENTAL (no reconegut) - CADENES - COVA DE TERRITS - PAS EQUIPAT DE TERRITS

PASSOS EQUIPATS DEL BARRANC DE BARRANQUILLS: UNA DESCOBERTA NOVA AL MONTSEC

REFRESCAR-NOS A LES BASSES DE TORREC

CADENES DEL CASTELL DE TURMEDA

PER TROBAR-SE CAL ABANS PERDRE'S: PER LA MALERA (SANTA ANNA)

RUTA DELS LLACS: DE L'ESTACIÓ DE TREMP A LA POBLA DE SEGUR

L'ALTRE PONT DEL DIABLE: AQUEST AL RIU BOIX (MONTSEC DE MEIÀ)

RUTA DELS LLACS (2a part): DE L'ESTACIÓ DE CELLERS A TREMP