ITINERARI CIRCULAR PER L'ESTACIÓ D'ÀGER

 En començar la primavera passada es va organitzar una Trobada de cuidadors de senders de les Terres de Lleida, però per problemes familiar em va ser impossible anar-hi. A més d'una xerrada formadora que va fer el Josep Sierra van enllestir un sender que voltava per darrera de l'estació de trens d'Àger fins a la palanca de Rúbies que evitaven dos quilòmetres de carretera molt feixucs del GR-1 (etapa 24). Van fer molt bona feina. De fet en el camí havien treballat molts dies abans.
Avui he decidit anar a fer d'inspector d'obres i veure l'alternativa que havien fet. He decidit anar amb tren doncs els horaris m'ho permetien. De tren a tren tenia només 2 hores (1 h 55 min per ser més exactes). Havia de fer l'anada i la tornada.
Surto cap a l'Ametlla del Montsec (7 min.) però no trobo cap indicació, així que reculo. A la vora de la via hi ha un sender que penso que pot ser la variant. No, és el camí que estan fent els que fan el manteniment de la via per tirar les pedres que poden caure damunt de la via... Així que després de 20 minuts torno a estar a l'estació. Llavors decideixo anar a buscar el sender per l'altre extrem.
Descripció de l'itinerari:
Surto a la carretera, però decideixo que en lloc de seguir l'asfalt baixo a l'embassament, que està bastant sec, i vaig per la vora de l'aigua. Ja ho havia fet alguna altra vegada.
13 min. Surto a la carretera.
19 min. Deixo l'asfalt i agafo un camí que surt a mà dreta. És la nova entrada del GR-1 venint de la Passarel·la de Rúbies. Hi ha un cartell de fusta molt treballat. Veure cartell. Hi ha fins i tot un codi QR. Com s'ho curren el Jordi Sierra i el Santi Sedó!!!
21 min. Travesso la línia del tren.
23 min. Tallafocs. Passo pel costat d'una torre electríca. De fet després anirem seguint molta estona una línia elèctrica amb pals de fusta.
El sender va pujant i baixant, sembla un tobogan. Hi ha nombrosos canvies de direcció i cal estar atents a les fites, les pintades blanques i vermelles i les estaques que ajuden a seguir el camí.
41 min. Arribo a un camp de conreu (que sembla erm). Hi ha una cabana ensorrada al costat. El camí no entra al camp si no que el voreja per l'esquerra.
49 min. Hi ha un altre cartell molt treballat però crec que no és aquí on cal posar-lo.
56 min. Ara baixo a una barrancada, la Solana del Clot. Aquí trobo el camí que puja a l'Ametlla i per l'esquerra va a l'estació. Aquí és on trobo a falta el cartell informatiu.
1 h 04 min. Torno a estar a l'estació de tren.
Com encara tinc temps baixo a la passarel·la que va a Sant Oïsme, Veig que han habilitat un indret per fer estades. Trobo una senyora amb la que parlo i m'informa mentre faig temps per agafar el tren. Me convida a aigua però li dono les gràcies doncs ja no tinc temps si vull agafar el primer tren.

No ha estat la gran excursió de la meva vida però si que m'agradat retrobar-me amb el transport públic. Si hagués agafat el cotxe no hagués parlat amb ningú. He tingut ocasió de parlar amb la revisora que és super amable, fa la funció d'animadora turística - a una família els hi ha dit que es posessin a la dreta doncs tenia millor vista -, m'ha mirat que he de fer per tenir el carnet de jubilat i hem estat parlant amb una senyora jubilada que m'explicava com fer-ho.

Comentaris