AL CEL EIVISSENC: SA TALAIA

Avui hem pujat a la punta més enlairada de l’illa. Es tracta d’una proposta que se’ns fa breu, amb un pel humanitzat per la presencia d’antenes de telecomunicacions en el cimal i una pista que permet l’accés motoritzat, però la panoràmica des del cim és molt interessant encara que els pins altius ens impedeixen fruir d’una visió de 360 graus. Malgrat aquestes pegues l’ascensió és prou interessant i senzilla.

Descripció de l’itinerari:

Sortim del poble encarats vers la muntanya. El camí puja a la dreta del primer carrer del poble amunt (nosaltres vam pujar una mica més enllà, però ens agrada l’aventura). Poc després trobem el primer cartell indicador i ja no tindrem cap dubte ja que hi ha un excés de cartells especialment en el començament. Després trobarem fletxes pintades.

Contornegem un contrafort de la muntanya per l’esquerra (sud-est) fins arribar a un coll. S’acaba la pista que en un primer tram ha estat asfaltada.

16 min El camí s’enfila amunt. Antigament deuria d’haver una corda per pujar per un tram costerut, ara només queden les estaques que el sustentaven. Posteriorment han obert un corriol que surt per l’esquerra. Personalment penso que es pot ascendir aquest tram costerut que acaba al costat d’una construcción. Anem a l’esquerra. Pujada ferma que acaba per un sender planer per un bonic tram de pineda.  Arribem a una pista que deixem a l’esquerra i continuem pujant.

39 min Drecera. Per l’esquerra, en un revolt, surt un corriol per on baixarem després.

50 min Fem cap a la carena. A la dreta ens resta el Cap de Sa Talaia (476 m.). Recomanem fer-hi un tomb. Darrera es veuen una primera panoràmica sobre el poble de Sant Antoni de Portmany. Continuem per la pista.

59 min Per l’esquerra surt un corriol per on baixarem després. Mentre anem pujant albirem la fondalada on es localitza la vila d'Eivissa i una roca molt característica. Al fons l’illa de Formentera. Davant podem veure la muntanya de Corb Marí per on vam anar l’altre dia quan vam visitar la torre deSal Rossa i la de Ses Portes.

1 h 05 min Vèrtex geològic de Sa Talaia de Sant Josep (486m.), en algun indret he llegit Roca Grossa. Es troba ple d’antiestètiques antenes de cobertura i de pins que ens impedeixen fruir de la panoràmica. El vèrtex té una alçària d’uns 10 metres. Es pot pujar per unes escales metàl·liques malmeses i verticals. Retornem pel camí d’anada.

1 h 10 min Agafem un corriol que surt a la dreta de la pista.

1 h 16 min Retornem al camí de pujada.

1 h 55 min Arribem a Sant Josep de sa Talaia on hem començat l’excursió.

Per obtenir el track (alerta, em vaig deixar encès el GPS a la tornada):