DEL PASSEIG MARÍTIM DE SANT ANTONI A LA CAPELLA DE SANT ANTONI


De l’hotel anem a Sant Antoni de Portmany pel passeig marítim. A mesura que ens apropem atalaiem damunt del poble una petita ermita que culmina la vila des d’un mirador privilegiat. A mesura que em vaig apropant al port m’obsessiono amb l’ascensió a l’ermita.

Descripció de l’itinerari:

Surto de l’hotel Azuline – Bergantin i m’encaro cap al poble de Sant Antoni.

5 min Agafo un trencall a l’esquerra que em permet visitar la punta des MolÍ i veure un curiós molí de vent amb les seves 4 aspes. Aviat retornem al passeig.

27 min Entrada al poble. Abandono el passeig i em decanto cap al casc antic de la vila.

29 min Deixo al costat l’esglèsia local que feia les funcions religioses i de defensa contra els invasors. Vaig a cercar el carrer Progrés que s’enfila vers la muntanya.

41 min Darrers cases del poble i em començo a enfilar per un sender que cada cop esdevé més costerut.

52 min Surto a la carena i vaig a l’esquerra.

56 min Capella de sa Talaia de Sant Antoni (136 m.) La veritat, “me la imaginava més gran”, és de reduïdes dimensions, emblanquinada, construïda per les monges missioneres del poble l’any 1942 amb una verge protectora a l’interior que està farcit de pintades d’excursionistes que volen passar a la posterioritat deixant el seu nom guixat en la paret. La vista des d’aquí dalt és superba sobre el port de Sant Antoni i les illes que hem resseguit aquest matí (veure aquí). Mirant el mapa veig que hi ha un camí que marxa per l’altra carena cap al mar, poder és el sender meny costerut, però davant hi ha un altre sender que davalla decididament i el segueixo pita avall. A mesura que baixo m’adono que cara al mar, a la dreta, hi ha un altre sender (el quart). Tiro avall. Una tanca barra el sender però veig que pel costat hi ha un corriol que continua baixant.

1 h 08 min Arribo a les primeres cases de Sant Antoni. La baixada queda puntualment tallada i vaig pel primer carrer a l’esquerra. Surto pel camí de la pujada i agafo el carrer del Progrès que comença aquí. Segueixo el recorregut d’anada.

1 h 55 min Arribo a la cala s’Estanyol on tinc l’hotel

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris