EIVISSA MERIDIONAL: TORRE DE SAL ROSSA (O DE CARREGADOR) I TORRE DE SES PORTES

Avui ens toca visitar les torres meridionals de l’Eivissa: Torre de Sal Rossa i de ses Portes. Per enllaçar les dues torres hem de contornejar un tram a la vora del mar. Espectacular. Passant per diferents cales. Paisatgísticament excel·lent. Al final passem per la platja ses Cavallets. Passem arran d’unes dunes protegides. Durant tot el dia tenim en la llunyania l’illa de Formentera que ens alegra el dia. En l’extrem hi ha una sèrie d’illes petites que tenen fars protectors per la navegació. A grans trets hem contornejat per la base la muntanya del Corb Marí

Descripció de l’itinerari:

Aparquem a l’entrada del llogarret de Sant Francesc de s’Estany. Passem l’ermita que està al costat de la carretera (km 2,3 de la carretera EI-900) i deixem el cotxe a la vora d’uns contenidors. Hi ha un primer cartell que ens indica el camí a la torre de Sal Rossa. Seguim una pista de terra, molt concorreguda. Deixem a la dreta el llogarret de Sant Francesc.

21 min Arribem a la torre de Sal Grossa o del Carregador que queda una mica a l’esquerra. Anem a la dreta a buscar la mar. Anem per un sender poc definit en alguns trams. Hi ha molts moments que hi ha un sender que passa a tocar del mar i per altre que va a cercar un coll – crec que en ses Illes en diuen encillada.

30 min Arribem a la cala de la Xanga amb alguna caseta per guardar les barques.

1 h 30 min Arribem a les cases des Cavallet. En un restaurant que està tancat tenen el detall de donar-nos una ampolla d’aigua. Ara seguim per la platja des Cavallet. Caminar pel terra és una mica feixuc però hi ha coses pitjors.

2 h 13 min Arribem a la torre de ses Portes. Es una estructura més senzilla. No té porta del segon nivel. Meravellosa panoràmica sobre les illes properes, inclosa la de Formentera. Es un paratge molt concorregut pel turismo. De fet he trobat per internet que és una de les excursions més fetes a Eivissa. Tornem per una pista de terra que marxa una mica més a l’esquerra.

2 h 39 min Arribem a un gran aparcament. Tenim a la dreta ses Salines que ocupen una gran extensió. Anem per un voral de terra al costat de l’asfalt.

2 h 46 min Travessem ses Salines. Al mig abandonem la carretera i agafem una pista de terra que s’endinsa en les Salines.

3 h 02 min Sortim a la carretera que seguim per l’esquerra.

3 h 18 min Arribem a la cruïlla de Sant Francesc d’Estany on hem iniciat la travessa.

Per obtenir el track de la sortida