EXCURSIÓ AL MONT-ROIG

Avui no faré una descripció detallada de l'excursió sinó que us comtaré que la noia més sexy del Centre ha fet ja 50 anyets. I ha tingut l'ocurrència de celebrar-ho amb els seus amics i amigues fent una excursió a la muntanya ... que m'ha encomanat dur-la jo. El lloc triat ha estat Sant Llorenç de Montgai i hem pujat fins a l'ermita de Montalegre pel camí que puja pel coll de Llorenç. A la part baixa ens acompanyat la boira - però el camí me'l sabia de memòria. De l'aparcament de la Formiguera a buscar la via passar pel túnel ... el camí vell a Vilanova de la Sal i el trencall - que fa uns anys no estava ni marcat i en canvi ara sembla una autopista.
Dinar a l'ermita de Montalegre (868 m,) amb el solet i les fotos de rigor. Tot de molt bon rotllo.
He explicat la llegenda que les noies que fan tres tombs a l'ermita de Montalegre en un any es casaran... la Montse la meva dona les va donar i a l'any ens casavem... espero que el proper any pugui anar a un parell de bodes de les meves companyes i demostrar que la llegenda és veritat.
De fet el Jaume del bar de Sant Llorenç m'ha dit que no havia sentit mai aquesta història i m'ha dit que es diu ermita de Montalegre perquè la gent puja trista però baixa contenta.
Després de dinar uns quants ens em enfilat fins a la Pala Alta de Mont-roig (950 m.) i em baixat cap al coll de Porta i per la pista per sota dels cingles de Mont-roig ens hem trobar amb la resta de la colla que ens esperaven a la pista que baixa de Montalegre.

A l'arribar a Sant Llorenç la Rosalia ha tingut la pensada d'aconvidar-nos a una xocolata desfeta amb coca i pa torrat. Tots li hem desitjat que l'any que ve faci 50 anys més i així tornem a passar una diada tan xula com la d'avui. Ens veiem al pessebre i esquiant a Benasc...



Característiques:
Dificultat: Baixa
Temps: 5 hores però tranquils.
Itinerari circular. 
Desnivell: 780 metres.
Distància: 13,18 km.
Inici. Sant Llorenç de Montgai.

Si voleu el track de la caminada:


Per veure més fotos:

Comentaris