DIADA CAMÍ DE MUNTANYA: PER LA SERRA D'ARANSIS

I ja són 19 anys traient de la UVI camins de muntanya. Els hi donem una segona vida. Els temps s'encarregarà de volar-los hi una nova oportunitat.
Enguany l'equip mèdic hem tornat a la vall de Barcedana  i damunt de Sant Cristòfol em enllaçat els camins que pujaven de Llimiana amb els que anaven a Aransis. Hem fet un itinerari circular molt interessant per la serra d'Aransis, paral·lela a la serra de Montsec. Les dues tanquen la vall del Barcerana on hi ha els pobles de Sant Cristòfol, Sant Miquel i Sant Martí.

Dificultat: Baixa.
Desnivell:  + 320 metres
Distància:  7,3 km.
Inici : Damunt del poble de Sant Cristòfol de la Vall.
Temps total: 1 hores 45 minuts.

Tret del díptic fet per l'ocasió.
Deixem la carretera d'entrada a Sant Cristòfol de la Vall i als 200 metres trobem el primer cartell que ens indica el camí a Aransis. El camí va entre marges i a trams empedrat. Circumstància que denota la importància del nostre sender. Impressionant visió sobre el vessant nord del Montsec.
16 min. Cruïlla (833 m.). Per l'esquerra puja el camí de Llimiana per les Costes i l'ermita de Sant Andreu que vam recuperar fa dos anys. Anem per la dreta.
Superem una primera cinglera (esglaó).
23 min. Superem un segon esglaó.
27 min. Arribem al tercer i darrer esglaó. El camí guanya alçada i gira a l'oest per assolir la carena de la serra.
35 min. Sortim a la pista que puja de Llimiana. Cartell. Anem a la dreta. Impressionant visió panoràmica del Pirineu amb les muntanyes de Penya Montanyesa, Mont Perdut, Turbó, Cotiella, Posets, Aneto, Corrunco de Durro, Pica Cervi, Peguera ...al fons de la conca de Tremp.
1 h 07 min. Deixem la pista(1093 m.) i agafem el camí al castell de Sant Gervàs i al poble de Sant Miquel de la Vall.
1 h 09 min. Deixem el trencall al castell de Sant Gervàs, poc evident, i continuem baixant.
1 h 20 min. Barranc de Palomer. Creuem el barranc i el terreny és més humit. Per aquesta zona hauria la font de Mallestró actualment perduda.
Passem per sota d'un cingle. El nostre camí, a trams bellament empedrat, esdevé un camí carreter.
1 h 35 min. Primeres cases del poble de Sant Miquel de la Vall (876 m.).
1 h. 37 min. Cruïllla. Dreta. Deixem el carrer de la esquerra que ens portaria a l'interior del llogarret. Prenem la carretera de la dreta.
1 h 39 min. Dreta. Deixem a l'esquerra la carretera i prenem el camí carreter de la dreta que ens atansarà al poble de Sant Cristòfol de la Vall entre oliveres. Passem per davant del dipòsit d'aigua del poble.

Agrair a tothom l'assistència  i el treball. I molt especialment al grup organitzador, que malgrat alguna descoordinació, s'han esforçat per recuperar el nostre patrimoni vial fer-nos passar un joiós dia de muntanya.
Algunes imatges:  Track del recorregut:

1. Bona feina!
    i bonica excursió. La fotografia del noi posant una pedra a la fita, una bella promesa de futur.