EL TOSSAL DE LES FORQUES: LA MEVA PRIMERA MUNTANYA

De petit vaig viure un any i mig a Cervera. Tenia nou anys. Amb un parell d'amics vam decidir anar a un turó que havia davant de la nostra escola, la prestigiosa Universitat de Cervera.
Era el tossal de les Forques. Algú ens havia explicat que allà ajusticiaven els delinqüents. En el seu cimal havia una immensa creu d'on pensava que els penjaven.
Vam fer l'excursió i a les roques del tossal vam veure un munt de petroglif, segurament contemporanis, com creus, altars, inscripcions que veritat emva fer por; van impacta la meva innocent ment.
L'altre dia vaig tenir ocasió de tornar-hi i vaig recordar aquest moment de la infantesa. Perdoneu aquest toc autobiogràfic però el tossal de les Forques és un d'aquests racons que m'agraden descobrir. Podria ser que ja de petit em cridessin l'atenció la descoberta.
Descripció de l'itinerari:
Comencem en un entorn urbà per la qual cosa hi ha un grapat d'opcions però aquí explicaré la més fàcil, que no és la que vaig seguir jo. A l'entrada de Cervera, pel carrer de Manresa, procedents de l'autovia A-2 agafem el segon carrer a mà esquerra, és el carrer de les Dàlies. Travessem una rotonda, plaça de les Flors,  i anem fins al cap del carrer (uns 500 metres). Aparquem el cotxe.
Baixem per un camí carreter que surt a l'extrem del carrer, a la dreta.
4 min. Cruïlla. Hi ha un cartell informatiu. No ens podem pas perdre ja que el tossal de les Forques destaca en la contrada. Anem a l'esquerra.
Als 50 metres abandonem el camí carreter i ens enfilem vers un camp de cereal que travessem. A l'altre extrem hi ha un corriol que s'enfila cap al tossal.
Us recomano fer un tomb per la base i observar els petroglif rascats en la roca que deu ser molt tova: creus, altars, inscripcions que l'erosió fa difícil d'entendre. Jo pensava que eren els reus que deixaven el seva darrera penjada en vida.
16 min. Finalment assolim el cimal del tossal de les Forques amb la immensa Creu. Els seus modests 562 metres ens permeten fruir d'una dilatada panoràmica on destaca la visió de la ciutat de Cervera.




Comentaris