CONFINAMENT 5: D'ALBATARREC A ARTESA DE LLEIDA (ANADA PEL CANAL D'URGELL I RETORN PER VINATESA)



Un nou cap de setmana de confinament municipal. Miro el plànol i només em queda anar a Artesa de Lleida dels pobles propers a Albatàrrec. Així que carretera i manta. Avui aniré pel canal d'Urgell a l'anada i tornaré per Vinatesa fent una circular prou interessant. Per la banqueta del canal d'Urgell recordo que vaig anar el gener del 2001 que va fer una bona nevada i em vaig anar amb els esquís de fons. Des de llavors guardo a casa un parell d'esquís vells i botes per tornar a esquiar pel pla.

CARACTERÍSTIQUES:

Valoració. Itinerari ideal per aquests dies de confinament. 

Dificultat: Moderada

Desnivell: 85 metres.

Temps: 3 hores 46 minuts.

Distància: 20,3 km

Itinerari circular.

Descripció de l'itinerari

Surto del Centre d'Atenció Primària (CAP) d'Albatàrrec (carrer de les Escoles)

4 min travesso el pont del canal de Seròs i agafo el camí de l'esquerra que crec que deuria ser l'antic camí a Alfés. Avui no detallaré els restes de la Guerra Civil que podeu trobar en aquesta entrada  

14 min Surto al canal d'Urgell - que aquí presenta un estat molt modest - i el segueixo per la banqueta de l'esquerra menys trepitjada i amb herba.

23 min Travesso la carretera d'Alfés. Continuo per la banqueta del canal. 

29 min Travesso l'autopista i poc després torno a buscar la banqueta del canal. Em poso el mode banqueta i tira metres. A l'esquerra tinc el Pedrós d'Albatàrrec que m'ajudarà a orientar-me a la tornada.

39 min Una filada de plàtans m'acompanyen per la banqueta. És un tram molt agradable on a l'estiu tenim l'ombra del fullam i a l'hivern el sol - quan en fa - ens escalfa el camí.

1 h Arribo a la carretera que puja de Lleida. A la dreta em queda la Timoneda d'Alfés (en aquesta entrada vaig explicar els vestigis de la Timoneda de la Guerra Civil).

1 h 18 min Arribo a uns salts que deuen de fer electricitat. Dalt hi ha una bassa enorme.

1 h 31 min Passo pel costat d'una granja. Al fons ja veig algun edifici d'Artesa de Lleida.

1 h 41 min El canal d'Urgell marxa per la dreta - cal estar alerta - mentre que agafo el canal Auxiliar d'Urgell.

1 h 50 min Abandono el canal Auxiliar i entro als primers carrers d'Artesa de Lleida

1 h 52 min Arribo al carrer de Sant Ramon i giro a l'esquerra començant el retorn.

1 h 55 min Em trobo amb l'ermita de Sant Ramon Nonat. Aixecada per una familia d'Artesa de Lleida segurament en agraïment al sant que  estava sota l'advocació de les embarassades i els parts. És un edifici singular circular.

Continuo el camí asfaltat. Aviat a la dreta deixo un ramal que va a la carretera d'Artesa a Lleida. Giro a l'esquerra i deixo un camí que va a l'esquerro i agafo el camí asfalta que va recte (2 h 2 min). Molt evident. Vaig pel camí de Montlleu.

2 h 28 min Travesso la carrerada d'Artesa.

2 h 40 min Per la dreta surt l'antic camí d'Artesa de Lleida a Albatàrrec però queda tallat per l'AVE. Veig a l'esquerra un turó amb una mena de vèrtex. M'enfilo amunt. 


2 h 41 min Cap del turó (201 m.) que segueixo en el sentit oposat fins que davalla pel vessant del tossal fins trobar un nou camí asfaltat que segueixo a l'esquerra. Al fons veig el Pedró d'Albatàrrec i tiro recte per un camí carreter però aviat veig que està totalment enfangat i tiro endarrera (perdo 6 min no inclosos). Vaig per l'asfalt. És la carretera de Lleida a la Timoneda d'Alfés.

2 h 52 min Bassa de Vinatesa. Deixo l'asfalt cap a la Timoneda i agafo la pista de la dreta. La bassa està colgada de canyissar. Uns metres més avall hi ha un pantà. M'encaro cap al Pedrós d'Albatàrrec.

3 h 06 min Travesso la Carrerada d'Albatàrrec. Primer marxa per la dreta i uns metres més enllà s'incorpora per l'esquerra procedent de la base del tossal de  Pedrós. En entrar en el terme d'Albatàrrec la pista està asfaltada.

3 h 13 min Deixo a l'esquerra el pujador que faig anar per ascendir al tossal de Pedrós. Itinerari descrit en sentit invers en la primera sortida després del confinament domiciliari (sortida molt emotiva personalment).

3 h 21 min Travesso l'autovia.

3 h 34 min M'incorporo a la carretera d'Alfés que segueixo a la dreta una cinquantena de metres. Agafo una pista que surt a l'esquerra.


3 h 42 min Pont sobre el canal de Seròs per on he passat en començar l'excursió.

3 h 46 min CAP on he començat l'excursió.

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris