DARRERA AVENTURA EIVISSENCA: DE CALA SALADA AL PUI NUNO

Des de les platges de Sant Antoni on estem allotjats albirem al fons un tossal que crida la nostra atenció. Cau de ple sobre el mar. Miro per internet i m’informo que es diu Puig Nuno i una llegenda diu que el nom procedeix del No No que van cridar els darrers “moros” que van habitar l’illa que en ser conquerida pel rei Jaume I els va obligar a pujar al turó i des d’allí els van anar tirar al mar…i ells anaven cridant No no… no hi ha cap referencia histórica que sostingui la llegenda… Nosaltres volíem pujar al cim per veure's posar el sol la darrera nit a l'Illa, però estava núvol i vam preferir pujar a la tarda.

Descripció de l’itinerari:

Ens situem a la cala Salada que trobem en el baixador cap al nord en el km 2,7 de la carretera EI-651 de Sant Antoni a Santa Agnés. Descendim contornejant una urbanització.

Aparquem en la cala Salada. Podríem agafar un corriol que surt cap a la dreta a la cala Saladeta que està al costat. Nosaltres sortim per una pista i poc després agafem un trencall a l’esquerra que s’enfila muntanya amunt (4 min). Ens posa que el camí no té sortida.

14 min Arribem al fons de la pista que dona a una casa privada. Un sender davalla per la dreta i enllacem amb el que va per la platja. La citada casa ha tancat la seva finca i s’ha menjat el camí. Cal anar arran de l’aigua. Hi ha alguna fletxa que ens indica per on hem d’anar. Anem contornejant la tanca. Es nota que no som els primers de passar, després d’aquest desplant urbanístic que ens barra el pas.

25 min Fem cap a una pista que seguim a la dreta. Davant tenim sa Foradada que travessa la muntanya del costat. Impressionant. Anem pujant per la pista.

43 min Agafem un trencall a l’esquerra. Hi ha una pedra blava que ens ajuda a orientar-nos. Deixem el camí de la dreta puntualment, per davallar un sender descendent.

49 min Arribem a la cova des Vi. Es una cavitat petita, no tindrà ni cinc metres de fondària. La raconada es bella. Una tanca trencada protegeixen dues pintures rupestres que consta identificar. Després de cercar les pintures retornem amunt.

1 h Fem cap a la cruïlla anterior.

1 h  03 min Cruïlla. Anem a l’esquerra. Aviat trobem unes edificacions modernes. Al final de la pista trobem un cartell de propietat privada, però no poden restringir-nos el pas en un entorn natural.

1 h 10 min Agafem un sender que surt a l’esquerra. El camí esdevé costerut.

1 h 23 min Arribem al Vèrtex del Puig Nuno (291 m.) i pensem en el suposat clam dels magrebís caient en l’altiu cingle fins a la mar. La resta de l’entorn està envolada de pins i només podem destingir les illes de la cala Bassa on vam estar el primer dia. Davallem pel camí de pujada.

1 h 48 min Arribem a la cruïlla amb la pedra pintada de blau (punt1 h 03 min) i enlloc d’anar a la dreta per on hem pujat anem a l’esquerra.

1 h 54 min Fem cap a una pista més concorreguda que seguim per la dreta. Davallem per una vall que mena a la mar.

2 h 19 min Arribem a la cala Salada on hem començat l’excursió.