LA TORRE DEL SAVINAR, SENZILLAMENT LA MILLOR

L’atzar ens ha fet deixar la torre del Savinar pel final i resulta que ha estat la més bella. La seva bellesa ve donada perquè darrera hi ha les illes d’Es Vedra que li fa de telò de fons. Les guies eivissenques diuen que no ens podem deixar de visitar aquesta meravella. Tenen raó però us proposo pujar fins a la torre des Savinar per fruir d’una perspectiva millor.

Descripció de l’itinerari:

En la carretera PVM-803-1 que agafem abans del poble d’Es Cubells a la Cala d’Hort trobem el cartell a la torre des Savinar. Uns metres més avall hi ha un aparcament, encara que nosaltres vam trobar lloc en la mateixa pista ja que estem fora de temporada.

Seguim la pista entre oliveres.

14 min Mirador des Vedra. La silueta de l’illa és impressionant. Me n’adono quan veig que he fet un munt de fotos reproduint la seva bellesa. A l’esquerra surt un corriol costerut. La pedra està molla.

21 min El camí marxa a la dreta però nosaltres no veiem el trencall i pugem a la carena. No som els únics que ens ha passat això ja que hi ha traça de camins.

30 min Fem cap a la carena i ara anem carenejant a la dreta. Hi ha algun pas que ens obliga a posar les mans a la roca. Cal anar amb certa cura.

45 min Arribem a la torre de Savinar, o dels Pirates, dominant l’illa d’es Vedra. Em guardo els adjectius descriptius…Si us agrada grimpar podeu enfilar-vos per la porta i pujar al terrat superior. També podeu fer un tomb a la torre. A l’esquerra poder albirar sota les piscines naturals de la Pedrera, o com diuen els moderns, d’Atlantis. La raconada nudista més concorreguda de l’illa. Fa fred i avui no cal baixar-hi. A la dreta, mirant es Vedra, surt el camí planer-descendedor. Hi ha també algun momento que hem de fer anar les mans. La pedra està molla i cal anar amb cura.

1 h 05 in Tornem al mirador d'es Vedra. Baixant he vist que sota hi ha una petita espluga. Vaig a visitar-la i fer la foto més penjada a Instagram. Des del mirador agafem un sender que davalla per la dreta. Es pot baixar arran del cingle sobre el mar… millor perspectiva però un xic més exposat, encara que hi ha opcions més interiors.

1 h 13 min Arribem a la plana. Ara agafem un trencall a la dreta. Hi ha una gran fita que ens indica on comença. Ara cal agafar diferents trencalls per anar a la carretera.

1 h 31 min Sortim precisament, a la cruïlla que davalla a la cala d’Hort i el trencall que puja a Sant Josep passant pel jaciment de ses Paisses de Cala d’Hort, una vila púnica-romana que sembla que surt a visitar-nos després quan ens enfilem amunt i recomanem visitar. Però nosaltres ara anem a la dreta per la carretera a cercar l’aparcament.

1 h 38 min Aparcament on acabem l’excursió.