CORCEGA (I 10): ASCENSIÓ AL CAPU DI U VITTALU

Al fons el Capu d'Ortu
La muntanya del Capu di U Vittalu la vaig veure quan pujava al Capu d'Ortu i no em sap greu dir que em vaig quedar enamorat. Vaig pensar que preferia més pujar-la al dia següent que no pas anar a buscar un altre lloc que m'era desconegut de la illa. Té aquest color rosat que captiva i una sensació de muntanya difícil encara que després resulta que no arriba a la categoria de muntanya compromesa.
Potser el Capu d'Ortú és més espectacular en el sentit de formacions rocoses (tafoni) i una millor panoràmica vers el mar però jo no deixaria de recomanar aquesta excursió.
Característiques:
Valoració: Força interessant.

Dificultat: Moderada. La primera part va per sender ben senyalitzat. La segona part és sense camí seguint les fites.
Desnivell: 1000 m

Distància:
Temps: 4 hora 30 minuts
Itinerari circular.
Descripció de l'itinerari:
Surto de l'aparcament de l'àrea del pont de Mezzanu (467 m.) i agafo una pista de terra amunt. Cartell informatiu. Aniré trobant marques grogues durant tot el recorregut. Passem pel costat d'un dipòsit.
12 min. Bifurcació. Anem per l'esquerra.
15 min. Senyal de prohibició de pas de vehicles a motor. Aquí és on jo vaig fer el bivac i vaig pujar amb el cotxe. La pista per a vehicles és acceptable.
Segueixo la pista empedrada que poc a poc va esdevenint sender. Anem per la dreta de la barrancada de la Piazza Moninca (esquerra hidrogràfica).
1 h 10 min. Cruïlla per on vaig arriar ahir baixant procedent del Capu d'Orlu. Vaig a la dreta.
1 h 15 min. Bifurcació de camins. Anem a la dreta. Per l'esquerra pujaríem a la propera Foce d'Ortu que és una destacada collada entre el Capu d'Orlu i la di a Vittalu.
1 h 45 min. Sortim a la collada superior. El sender no esdevé tan evident, però anem seguint les nombroses fites per l'aresta oest i la lògica més bàsica.
Arribem a un abans cim i ara ens toca fer una baixada inesperada. Davant ja veiem la piràmide de triangulació d'alguns cims rellevants francesos que es van emprar per triangular els mapes quan encara no havia la tecnologia dels satèl·lits.
Per coronar la muntanya ens caldrà pujar per una diagonal fitada que ens permetrà arribar pel vessant oposat.
2 h 25 min. Assoleixo el cim (1331 m.). Davant tinc el Capu d'Orlu i el mar.
Baixo tranquil·lament en 2 h. 05 min.
Aproximació:
A la sortida de Piana endirecció a les Calanques de Piana i Porto trobem una pista que s'enfila a la dreta vers una zona d'aparcament. És tracta de l'àrea del pont de Mezzanu on comença i acaba l'excursió.


És la darrera sortida de la meva aventura de Corcega. Tinc la sensació que em queda molta muntanya per fer i no em trac del cap que puc tornar-hi un altre any i complementar alguns dels cims que aquest cop no he fet...

Comentaris