POU DE GEL I LA ROCA FORADADA AL MONTSEC: TRESORS GEOLÒGICS

En el nostre estimat Montsec hi ha, per sort, molts secrets per descobrir. El Pou de Gel al Montsec d'Ares seria una d'aquestes meravelles. No confondre amb el Forat del Gel del Montsec de Rúbies. Ha calgut que els amics de Vilafranca del Penedès em demanessin que un dia els portés per decidir-me a tornar-hi.
La Roca Foradada és una curiosa formació que hi ha al costat de la pista que puja a Santa Alís, Està a uns 900 metres del Coll d'Ares. És una formació senzilla amb una obertura lateral i una altra en la part del davant que permet obtenir una visió de la vall d'Àger privilegiada. És un lloc ideal per fer un bivac amb encant oberta a al vall d'Àger.
Coordenades UTM: 31T313946 - 4657113.
Ara anem al Pou de Gel, continuem per la pista fins arribar al coll que hi ha abans del coll d'Ares. Alerta no heu de baixar el collet sinó que heu de pujar pel turó de la vora (dreta mirant a Àger) i anar a buscar un collet superior i començar a baixar seguint alguna fita.
En collet lateral trobeu la boca superior de l'avenc del pou de gel. L'entrada a la cova està sota d'un gran penyal amb l'entrada amagada per la vegetació. L'accés esta obrat, protegint l'entrada del sol ja que té una encaració sud-oest. Generalment els Pous de gel estan encarats cap al nord. Què te d'especial el Pou de Gel doncs molt senzill que és un pou natural on es guardava el gel que es
tirava per la boca d'entrada superior (avenc) i es recollia a la part inferior. Una meravella geològica.  Coordenades UTM: 31T 314596 - 4656758.
Aquí teniu el track per si voleu anar-hi: