CAÇADOR DE 100 CIMS: PUIG DE L'ESTELA

Puig de l'Estela (a l'esquerra) pujant l'endemà al Setzevents
No estic massa motivat pels 100 cims però em serveix per motivar-me. Volia fer el Puig del tres vents o dels Setzevents i a la tarda aprofito per fer el Puig de l'Estela. I fet a aprofitar el temps, en passar en passar pel coll d'Ares decideixo pujar al coll de Montfalgar. No és un 100 cims però tampoc m'importa gaire.
Descripció itinerari al Montfalgar:
En el coll d'Ares (1513 m.) veig amb tristesa el monument que recorda el pas de cent mil catalans camí de l'exili. Va ser el pas més emprat per fugir del feixisme. Veig que hi ha un camí de la Retirada que baixa cap a Prats de Molló.
Vaig a l'esquerra (est) i veig que hi ha un circuit anomenat la Volta al Vallespir que seguiré. Per cert, tot perfectament marcat amb pintura groga i vermella i força estaques.
15 min. Arribo al cim de Montfalgar (1663 m.). El cim està envoltat de pins i no hi ha vista. Hi ha un vèrtex geodèsic. Aquests elements es posaven en els cims amb bona visió per fer la triangulació dels mapes. Quan es devia de construir no devia haver-hi arbres.
24 min. Torno a estar al coll d'Ares.
Agafo el cotxe i cap a les mines de Betera (Prats de Molló - Le Tec - Montferrer - Corsavi).
A les Mines de Betera hi ha un refugi de muntanya. Jo amb el cotxe pujo una mica més amunt (fins on acaba la carretera asfaltada - 19 km.) doncs vull fer bivac encara que fa molta pudor a animals i decideixo dormir dins del cotxe que com és llarg hi puc descansar prou bé.
Característiques tècniques:
Valoració: Una bona estirada de cames després de tantes hores de cotxe.
Dificultat: Baixa
Distància: 4,5 km.
Desnivell: 270 metres
Temps: 1 hora 12 minuts.
Descripció del puig de l'Estela:
No sé de qui va ser la idea d'incloure aquest cim a la llista dels 100 cims però no li trobo cap interès a part que quan deu de fer un dia clar - no era la meva circumstància- es deu de veure la Mediterrània meravellosament bé. Les sortides del sol deuen de ser espaterrants. Jo pujo entre núvols i l'amenaça de fer-se de nit.
Surto pel GR (1480 m.). La pista gira per l'esquerra. Arribem a una esplanada on hi ha una antiga cabana de pastor enrunada.
6 min. Decideixo abandonar el GR i tirar al recte doncs el Puig de l'Estela és molt evident. No té res d'especial. Veig gangues de les antigues mines de ferro i forats per tot arreu. Per cert la casa dels antics treballadors de la mina és immensa. En un racó hi ha el refugi de muntanya.
31 min. Assoleixo la carena entre cavalls. Vaig a la dreta. Trobo que hi ha un camí marcat amb senyals grogs. Baixaré pel camí.
39 min. Cim del Puig de l'Estela (1778 m.). Estrictament parlant, el cim es troba una mica més enllà i no és el punt més alt però segur que guanya molt en panoràmica. Al fons, els núvols em permeten veure per un moment, un llogarret. Deu de ser Valmanya, segons els mapes.
1 h 12 min. Arribo a la carretera asfaltada on tinc el cotxe.

Comentaris