GREDOS (4): RETORN PEL PIC DE MOREZON

Per tenir una visió de conjunt mira aquesta pàgina.

Avui ens plantegem deixar la serra de Gredos. Tinc l'estranya sensació que no tornaré mai més a aquests verals malgrat haver-hi estat eternament enamorat d'aquests castells de granit. Estan massa lluny de casa nostra però tinc una visió molt positiva de l'estatge per aquests contorns.
Per marxar hem dissenyat que no tornarem pel camí que hem seguit a l'anada sinó que ens enfilarem al Morezon. L'ajuda dels guardes del refugi també ens han ajudat a decantar-nos per aquesta opció.
La pujada a la carena del Morezon no és gaire evident i ens ha fet falta els seus consells per trobar-la. Ells també ens van dir que ens encantaria el recorregut.
Original forma de tornar a l'aparcament de la Plataforma.
Dificultat: Mitja. La pujada al Morezon és sense sender evident.
Distància: 7,6  km
Desnivell:  + 450 metres - 630 metres.
Temps:  3 hores
Sortim del refugi de Laguna Grande (1950 m.) pel camí per on vam accedir fa 3 dies vorejant la Laguna.
15 min. Abandonem la Trotxa del Rey i seguim unes fites que s'enfilen muntanya amunt per la dreta. Cal anar amb cura seguint les pedres. Estem embolcallats de petits cingles però el nostre corriol fitat va superant les dificultats.
1 h 05 min. Sortim a la carena  que tanca el cercle de la Laguna Grande per l'esquerra (2365 m.). Davant tenim una gran esplanada on la muntanya perd la verticalitat de les nostres passes anteriors. Anem a l'esquerra.
1 h. 09 min. Assolim el cim del Morezon (2389  m.). tinc la sensació que és el primer cim que assoleixo sense la necessitat d'haver de grimpar per coronar-lo.
Personal: En arribar al cim sé que tinc cobertura al mòbil i l'obro. Tristament m'assabento de la mort de l'amic Antoni Satorra que portava molt de temps malalt. Des d'aquestes alçades em permeto acomiadar-me d'ell i del molt que he aprés d'ell. Baixem cap a la plana que tenim davant on retrobem el camí doncs fins aquí anàvem seguint fites.
Travessem la gran esplanada. Anem girant a la dreta a buscar el contrafort de la muntanya. Allí sota localitzem el refugi del Rey.
1 h 50 min. Refugi del Rey (2182 m.) en estat molt ruinós que ens recorda el temps passat on el monarca havia restat en aquest habitacle mentre els seus súbdits el tractaven amb un respecte suprem.
Veig que el camí marxa per l'esquerra a buscar un contrafort i adreçar camí, però jo decideixo baixar a una praderia que tinc davant. No puc evitar-ho.
2 h 13 min. Arribem al fons de la praderia. És un paratge curiós, amb una esplanada plana envoltada de muntanyes. Per la dreta aniríem al port de la Candelera que era un pas prou important doncs evitava els esquerps que representava la serra de Gredos. Anem a l'esquerra seguint la plana. Corriol poc evident. Tenim sort que el terreny està ressec i podem superar petits aiguamolls.
2 h 49 min. Enllacem al camí de pujada al Refugi de Laguna Grande. Davant tenim el modest refugi del Reguero Llano. Seguim el camí a la Plataforma.
3 h Arribem a la Plataforma on hem deixat el cotxe i acaba la nostra aventura a la serra de Gredos.