DESCOBRIR CAMINS: DE L'ESTACIÓ D'AGER AL CAMING ZODIAC PER LA PASSAREL·LA DE LA BARONIA


Anar a la muntanya vol dir estar sempre preparat a rebre sorpreses. Anem a provar el dron del Santi Sedó mentre n'Antonio Cots i jo anem a caminar. Descobrim un tram - molt endreçat - del camí de la passarel·la de la Baronia a la mateixa de la Baronia de Sant Oïsme encara que el camí surt un quilòmetre abans a la carretera del Doll però sempre interessant descobrir trams nous. Però la sorpresa vindria de trobar el camí de la passarel·la al camping Zodiac que ara (setembre de 2022) roman tristament tancat.
Descripció de l'itinerari:
Descripció del tram de l'estació d'Àger al càmpin Zodiac.
Aparquem a l'estació d'Àger. (Veure circular pel GR3) en el km 208,1 de la carretera C-12 que travesem i passem per la vora de les casetes de l'estació. Anem baixant.

5 min - 0,3 km Passarel·la de la Baronia que ens permet accedir a una bella pineda on sembla que fan campaments infantils. Tram molt agradable. A l'extrem de l'esplanada surt per la dreta el camí a la Baronia de Sant Oïsme que es pot seguir durant 15 minuts fins sortir a la carretera del Doll (km 65) a 1 km del llogarret de la Baronia de Sant Oïsme, però nosaltres anem a l'esquerra.

9 min 0,6 km Abanonem el camí principal i ens fixem una fita que ens indica un corriol que surt a l'esquerra. Primers metres no gaire evidents. Coordenades UTM: 31T  x=322544  y=4652521. Tram del sender molt agradable que marxa per un tram empedrat sobre un marge.
17 min 1,1 km El camí s'encara cap a la carretera però algú ha obert un camí fitat que continua enllà. Cal anar amb compte.
23 min 1,4 km Arribem a les primeres instal·lacions del càmping Zodiac.

26 min 1,5 km Arribem al càmpig Zodiac (veure excursió a la serra d'Altera i barranc de Montner). Actualment el càmping està tancat (setembre 2022) i no podem accedir a la carretera del Coll. Retornem pel mateix camí
Per obtenir el track:
Powered by Wikiloc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

INTEGRAL DEL RIU SEGRE (1a etapa): PIC DEL SEGRE - FONT DEL SEGRE - LLO

EL CASTELL DE TURMEDA (MES QUE UN CASTELL) DES DE SAPEIRA

ACAMPADA SOCIAL: VOLTA PER LA CRESTA DE LA BALLESTERA

CASTELL I ERMITA DEL REMEI D'ORONERS: PRINCESES I EL BUFÓ.

SOBTADES FORTIFICACIONS DEL BARRANC DE CABRERA

INTEGRAL RIU SEGRE (3a etapa): DE PUIGCERDA A BELLVER DE CERDANYA

CADENES DEL CASTELL DE TURMEDA

PELS TOLLS DELS PORTS: TOLL BLAU - TOLL DEL VIDRE

EL CASTELL DE LA CLUA M'HA FET POR (TOLLES DE LA FONT DE L'HEDRA)

17a CAMINADA FESTA MAJOR TUIXENT: FONT DEL PRAT DE MORELLA -CAMÍ DE SEGALERES