REMULLAR-SE AL BARRANC DE MONTNAR

Aquestes primeres calors pel Montsec són molt dures ja que es noten molt... però ara us donaré una bona proposta per refrescar-vos. No crec que tot l'any el barranc de Montnar porti aigua però aquest mes de maig encara en baixa. Després d'anar a caminar l'ideal és baixar al barranc i fer una bona remullada. D'aquí al cel. Avui he decidit baixar tot el barranc fins l'enllaç amb l'embassament de Camarasa. Són 20 minuts però genials ja que resulta que travessa una franja rocosa i ens dona racons meravellosos. Hi ha dues tolles on caldrà nedar per passar-hi.

Però, on està el barranc de Montnar?

Agafeu la carretera del Doll (C-13) entre Camarasa i cruïlla d'Àger. En el km 65,9 hi ha el càmping zoodiac. Aparquem a la dreta de la carretera. Agafem una pista que surt a la dreta. Hi ha una cadena que impedeix el pas rodat.

8 min Surt un sender per l'esquerra. El sender puja amunt però si esteu atents veureu un corriol que davalla al barranc. Hi ha una captació d'aigua.

11 min Arribem al fons del barranc. Ja hi som. Hi ha una captació d'aigua. Ara ja us podeu posar a l'aigua i refrescar-vos. Hi ha dues tolles per nedar. Hi ha trams per la roca molt boniques per fer una passejada. Després de la tolla més fonda el camí va planejant entre l'herbassar. Ja hem perdut els trams interessants.

31 min Arribeu a passar per sota de la carretera. Per l'esquerra feu cap a un camí del càmping. Podeu baixar fins l'embassament i fer unes braçades. Retornem cara amunt.