FUGIR DEL PARC D'ATRACCIONS: ITINERARI PEL PONT DEL CLOP


El Pont del Clop ha esdevingut un parc d'atraccions en els darrers anys. Hi ha un aparcament amb 32 places però només trobeu lloc si matineu. S'omple fàcilment.  Puc entendre l'atracció pel pont del Clop a l'estiu però crec que ofereix més possibilitats que capbusar-nos a sota del pont. Fa anys hi vaig anar amb els meves filles i vaig anar d'anada i de tornada però mirant cartografia vaig veure que podia fer un tomb circular així que m'hi he posat a provar-ho i ara em crec en l'obligació d'explicar-vos-ho.

Accés: Agafo la carretera de Solsona a Càmbrils (LV-4011), a 16 km de Solsona. Agafem la carretera C-16 i poc després de la Mare de Déu de la Font agafem la carretera indicada.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Recorregut espectacular per la Ribera Salada.

DIFICULTAT: Mitja. Cal caminar per terreny lliscòs i cal anar amb cura. No hi ha dificultat tècnica.

TEMPS: 1 hora 50 minuts

LONGITUD: 2,1 kilòmetro

DESNIVELL: 150 metres

Descripció de l'itinerari:
Aparco a l'àrea habilitada i ens anem cap al pont del Clop. Al costat, abans de travessar-lo hi ha l'antic hostal del Pont del Clop, actualment totalment derruït, per darrera surt un sender que segueixo. Hi ha algun moment que observo que el camí es bifurca. Prefereixo agafar el corriol de la dreta que va més arran de cingle. Hi ha algun moment es podria relliscar i caure al barranc, com sempre, cal anar amb cura quan caminem. El de l'esquerra deu ser menys espectacular però més segur.

15 min Quedo tallat per una barranc lateral que s'incorpora per l'esquerra. En aquest punt cal anar amb cura ja que hem de cercar el corriol descendent.
Baixador molt dret que hem de seguir amb cura entre boixos i altres arbust que ens permet agafar-me i descendir millor. El terra està moll ja que va ploure força ahir.
30 min Faig cap al barranc lateral que he esmentat anteriorment. És el torrent Pregon. Baixo pel torrent seguint un corriol. Hi ha un petit ressalt que m'obliga a anar a l'esquerra. Tram fressat.
38 min Passo pel costat d'un roca separada de la paret principal.
42 min Arribo a la Ribera Salada. Em poso les sabatilles d'aigua i protegeixo el material ja que el riu baixa ara prou ample però sospito que m'hauré de posar a l'aigua. Aquest indret es conegut com el Toll de Sant Joan.

Vaig seguint el rierol. Primer passo per uns grans blocs caiguts molt encisadors. Hi ha un que permet passar per sota per una mena de túnel sense gaire dificultat. Poc a poc la llera del riu es va estrenyent i he d'anar nedant. Toco a les dues parets del riera i em vaig espentejant aigües avall. Tram espectacular i  sensual on deixar passar el temps. El recorregut es bastant pla però hi ha alguns petits ressalts sense dificultat - sempre i quan l'aigua baixi amb l'empenta habitual. Hi ha un ressalt que està reforçat amb una corda però crec que és més útil pels que fan el barranc d'anada que per mi que davallo.

1 h 50 min Finalment travesso el pont del Clop. El perill és el noventa que salta pels ressalts de dalt. Algún us podría caure damunt. Bombardeigen humans. El tram se m'ha fet molt curt. Uns metres més enllà hi ha una platgeta on puc sortir a la carretera.
Per obtenir el track:
Powered by Wikiloc
Penso que les TERRES DE PONENT tenen un potencial de gorgs, tolles i basses que ens fan les calorades de l'estiu més tolerables. Aquí us passo altres propostes:  Barranc de Merea (per sota, sense cordes), Barranc de Merea (per dalt, amb un ràpel), el barranc de Montnar (Camarasa) , el Forat de l'Abellael del riu de Bona (Lavansa), el Forat del Colomer (Oden), el gorg de Colldenargó, el Forat del Buli, .. Pont del Clop (Lladurs) .... Els saltants de Can Sala (Cambrils)  i pendent d'anar ampliant.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

PELS CIMS OBLIDATS: TUC DE SABURO

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

PELS EMBOSCATS DE TUIXENT (preparant la Caminada Popular de la Festa Major)

ELS EMBOSCATS DE TUIXENT: ESPLUGA DEL SOLA - ESPLUGA DEL QUICO - CABANIL

L’AVET MONUMENTAL DEL BARRANC DE LA FOU, AL VESSANT AMAGAT DEL CADI

MERAVELLA GEOLÒGICA: ARCS DE L'ARRIU MALO (BERET)

CASCADES I BASSES AL RACO DE CAMBRILS DEL SOLSONÈS