ODEN: BANY AL FORAT COLOMER

Estem en plena onada de calor. Cal cercar noves propostes refrescants. Avui decidim baixar a banyar-nos al Salt del Forat Colomer situat al peu del poble d’Oden (al Port del Comte, Solsonès) una proposta sensacional, poc exigent però que cobreix perfectament les nostres expectatives.

Descripció de l’itinerari:

VALORACIÓ: Proposta ideal per banyar-nos en unes alegres gorges.

DIFICULTAT: Baixa.

TEMPS: 34 minuts de baixada i 45 de pujada.

LONGITUD: 5 km

Oden es troba situat en la carretera L-401 km 26,9. A l’esquerra (sud) hi ha l’antiga escola. Seguim una carretera asfaltada fins a l’ermita románica de Santa Cecília, amb un camí fins l’enrunat Castell d’Oden (pendent de pujar-hi). Cartell informatiu.

Baixem per una pista descendent.

6 min Marcat revolt a la dreta que seguim. Recte surt un sender.

12 min Creu de Rosselló on deixem la pista asfaltada i agafem una vella pista a l’esquerra.

21 min Deixem la pista i agafem un sender que baixa pita avall seguint les marques del GR-1 en dirección a Sant Llorenç de Morunys. En la part baixa sentim ja bramar el riu.

27 min Arribem al fons del barranc. Cruïlla de camins. Anem a l’esquerra aigües amunt. El GR marxa per la dreta.

33 min El camí s’estreny. Segueix una canalització d’aigua. En el tram més estret trobem un passamà que facilita el pas.

32 min Salt del Forat Colomer amb un parell de tolles on banyar-se. Penseu que a la tornada ens queda una bona pujada (45 min).