ODEN: BANY AL FORAT COLOMER


Estem en plena onada de calor. Cal cercar noves propostes refrescants. Avui decidim baixar a banyar-nos al Salt del Forat Colomer situat al peu del poble d’Oden (al Port del Comte, Solsonès) una proposta sensacional, poc exigent però que cobreix perfectament les nostres expectatives.

Descripció de l’itinerari:

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Proposta ideal per banyar-nos en unes alegres gorges.

DIFICULTAT: Baixa.

TEMPS: 34 minuts de baixada i 45 de pujada.

LONGITUD: 5 km

DESNIVELL: 475 metres

Oden es troba situat en la carretera L-401 km 26,9. A l’esquerra (sud) hi ha l’antiga escola. Seguim una carretera asfaltada fins a l’ermita románica de Santa Cecília, amb un camí fins l’enrunat Castell d’Oden (pendent de pujar-hi). Cartell informatiu.

Baixem per una pista descendent.

6 min Marcat revolt a la dreta que seguim. Recte surt un sender.

12 min Creu de Rosselló on deixem la pista asfaltada i agafem una vella pista a l’esquerra.

21 min Deixem la pista i agafem un sender que baixa pita avall seguint les marques del GR-1 en dirección a Sant Llorenç de Morunys. En la part baixa sentim ja bramar el riu.

27 min Arribem al fons del barranc. Cruïlla de camins. Anem a l’esquerra aigües amunt. El GR marxa per la dreta.

33 min El camí s’estreny. Segueix una canalització d’aigua. En el tram més estret trobem un passamà que facilita el pas.

32 min Salt del Forat Colomer amb un parell de tolles on banyar-se. Penseu que a la tornada ens queda una bona pujada (45 min).

Penso que les TERRES DE PONENT tenen un potencial de gorgs, tolles i basses que ens fan les calorades de l'estiu més tolerables. Aquí us passo altres propostes:  Barranc de Merea (per sota, sense cordes), Barranc de Merea (per dalt, amb un ràpel), el barranc de Montnar (Camarasa) , el Forat de l'Abellael del riu de Bona (Lavansa), el Forat del Colomer (Oden), el gorg de Colldenargó, el Forat del Buli, .. Pont del Clop (Lladurs) .... Els saltants de Can Sala (Cambrils)  i pendent d'anar ampliant.

Per obtenir el track.

Powered by Wikiloc
Vídeo dels Xerpes de Tuixent:

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ENTRADA DE LES FORCES FRANQUISTES A CATALUNYA: CAP DE PONT DE SERÓS

SERRA DE BUSA: BALMA DEL XALET - ESCALES DE BUSA

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

CAMP DE TREBALLADORS DE TORRES DE SEGRE

EL FRANQUISME A LLEIDA

EXCURSIONISME CREATIU: DE LA PRESA DE TERRADETS A LA ROCA REGINA (DESCENS PEL BARRANC DEL BOSC)

DOCUMENT: POSANT LLUM SOBRE EL CAMP DE CONCENTRACIÓ DE MOLLERUSSA

PELS DOLMENS DE BENAVARRI

EL PEDRAFORCA PER LA CANAL DEL VERDET

EL CASTELL DE TURMEDA (MES QUE UN CASTELL) DES DE SAPEIRA