0 CAMIÑO DOS FAROS: ETAPA 1: COMENÇA L'AVENTURA: De la platja de Minyons a Malpica

Far  de Nariga
Comença l’aventura.

Decidim anar en dirección contrària de la praia de Minyons a Malpica. Això comporta una dificultat afegida ja que el marcatge està fet en direcció contrària a la nostra però com portem els tracks oficials no hem tingut cap dificultat per seguir el recorregut encara que el marcatge no és evident ni abundant. Sols pinten en pedres i alguna arbre però hi ha indrets amb força dubtes. Caldria marcar amb alguna estaca, però amb el GPS ja us dic que camp problema.

Alerta a praia de Minyons no hi ha cobertura. Trobareu cartells quan encara hi ha telefonia amb el nombre dels telèfons.

Hem aprofitat que ha parat de ploure per començar a caminar (fang i tolls a dojo). Hem fet el trajecte al revés per dos motius: Així arribàvem a un poble, Malpica, i era més fácil contactar amb els taxistes i ens podíem esperar en un bar i l’altra perquè començàvem amb el que jo em pensava que era un tram asfaltat –que finalment no ho era – i el Joaquim m’ha portat i m’he estalviat de caminar el primer tram.

Descripció de l’itinerari:

Praia de Minyons on agafem una pista que tira a la dreta.

20 min (1,3 km) Fi de la pista, que gira menys definida a la dreta. Tirem recte (tram fet amb cotxe)

El camí és estret i espectacular en caminar per damunt del trencant de les onades. La vegetació s’alterna amb blocs de pedra granítica. Durant tot el recorregut veure’m grans pedres de granet erosionada prenent formes ben boniques. Abans d’arribar al far de Nariga tenim una bona pujada. Són pujades dretes, intenses però no massa llargues que anirem trobant durant tot el recorregut. Les baixades també són prou pendents.

45 min (3,9 km) Far deNariga, de construcció moderna. L’arquitecte va voler simular la proa d’un vaixell, i va aconseguir reflectir el seu propòsit. Val la pena arribar-se al davant del far-vaixell per fruir de la bellesa de l’edifici. Es un disseny ben original. Sortim pel costat de la carretera, ben aviat. Anem propers a l’asfalt una bona estona. Anem pujant i baixant per un caos de roques sugerents.

1 h 13 min (5 km) Alt de Nariga ( 136 m.) poc destacat en relació amb la resta de pedres que anem superant.

2 h 20 min (8,4 km) Praia de Barizo, on hi ha un petit rierol. Per travessar-lo he hagut de fer un salt, si no cal traure’s les sabates i pujar-se els pantalons. Aquí no ha calgut.

3 h (11,3 km) Praia Area Pequeña. Com el seu nom indica no es gaire gran. No arribem a passar per sota sinó que la voregem. Hi ha una escala de fusta que ens permet baixar-hi. Trencall a la dreta en acabar de contornejar-la.

3 h 15 min (12,3 km ) Praia d’Esteiro, on hi ha un altre rierol que la travessa, en aquesta ocasió no tinc tanta sort i he de traume el calcer i els pantalons … poder si baixa menys aigua…

3 h 40 min (13,4 km) Fonte de Beo, al costat del camí.

3 h 47 min (13,9 km)  Arribo al poble de Beo. Contornejo pels seus carrers . Davant tinc les illes de Sisargas que ens acompanyaran durant aquesta darrera part de la travessa. Anem contornejant la muntanya.

5 h 03 min (19 km) Arribem al santuari de Sant Adrià que val la pena fer-hi una visita detallada. Compta amb molta devoció entre els veïns del voltant que pugen a fer un nombrós aplec a l’estiu. Pugen en procesó des del poble de Malpica de Bergantiños amb la imatge del sant i la de Santa Natalia amb la que es veu que hi ha alguna cosa més que amistat. Diuen que es trobem més de mil devots al seu voltant. De fet he vist molta gent de Malpica que puja passejant. Un estava donant voltes a l’ermita en silenci. La baixada es fa per un camí de terra ben cuidat. Sota hi ha Fonte des Romeros. La seva aigua diu que va bé per curar el mal de cap. Als arbres del costat deixen mocadors penjats. Ens encarem cap al poble que fa estona de veiem. Hi ha qui diu que sembla un cetaci encorat, recordant la tradició balenera del port.

5 min 37 min (21 km) Passem per sota de la darrera cala del recorregut (Praia de Canido i area Major). Hi ha una área de pic-nic i fem la darrera pujada del dia.

Davallada sobtada que ens duu al passeig marítim que contorneja tota la platja de davant de Malpica.

6 h (21,4 km) Arribem a l’altre extrem de la localitat. Darrera hi ha el port.

El track per seguir la caminada:

Entrades populars d'aquest blog

PEL PAS EQUIPAT DE LLUELLES DEL LLOP (VALL DE MEIÀ)

TRAVESSA PRINENCA (1): DE LA BESURTA A L'ARTIGA DE LIN PEL COLL DELS ARANESOS

EL MONTSEC OBLIDAT I DE CASA NOSTRA: MONTSEC D'ESTALL

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

TRAVESSIA PIRINENCA (2): DE L'ARTIGA DE LIN A LA BESURTA PEL COLL DE TORO

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

PEDRAFORCA: TERRENY DE DESCOBERTA

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

PATRIMONI BEN CONSERVAT: CAMPAMENT DE PUJALT - QUINA ENVEJA!!!