25na MARXA DE LA VALL DEL LORD: SANTUARI DEL LORD I RETORN PER LA VALL DE TORRUELLA

La Montse i la Josefina com no callen han estat detingudes per la benemèrita Guàrdia Civil.
Ja va 25 anys que munten la caminada popular de la Vall del Lord. Això és moral doncs començar és fàcil però el que costa és mantenir-se. Enguany erem 1719 excursionistes. La veritat és que fent-t'ho tans anys costa trobar alternatives i enguany hem repetit força trams. L'organització perfecta encara que de la nostra colla aquesta ocasió han anat poques persones: Carles, Josefina, Montse i jo. A més del Ramon i l'Àngels de cal Fulgenci i el Víctor i la seva companya de cal Martí.
Des d'aquí felicitar als organitzadors per la feina ben feta. M'he perdut poques edicions espero poder fruint de les vostres caminades.
Sortim per la plaça del Mur i ens encarem cap al torrent de Les Salines, travessem el serrat de La Torreta i fem cap a les Valls i el bosc de la Torreta. Finalment sortim a la carretera al Santuari on hi ha el primer control.
Ara ens toca anar per la carretera (podríem haver pujat pel roc Foradat) i passem prop del coll de la roca Sobirana però abans agafem un sender que puja cap al tossal de la Vall-llonga - fa anys ja hi vam passar més al nord - però no arribem dalt sinó que tornem a la carretera i ara cap al Santuari. La pujada és ferma però el camí és mol portador.
Pensava que dalt hauria l'esmorzar però hem baixat pel grau de Solort o de Sant Jaume. A mitja alçada han fet un mirador en memòria a Josep Cases que fou un dels motors de la Caminada i l'any passat ens va deixar.
L'esmorzar - el millor de l'excursió - és abaix a tocar de la casa de Sollord (etimològicament sota del Lord) on una parella de tres de la Guàrdia Civil ens espera. És tot un muntatge que té un to de la Cubana.
Després de posar-nos entre costelles la llonganissa i un traguet anem a buscar el camí que puja per sota del Santuari (vessant sud). Recordo les excursions que hem fet anant per l'altre costat de la barrancada.
Tercer control on hi ha el cafè, el tallat i el carajillo. I encara ens queda una nova pujada fins a la carretera al Monestir.
Quan estem dalt ens toca seguir la carretera cap al túnel i l'ermita de Sant Serní del Grau o de Vilamantells on hi ha el quart control. Podem visitar l'interior de l'esglesiola.
Ara ja només ens toca baixar per GR cap al poble de Sant Llorenç on ens espera un regal ben especial.
Resulta que ens obsequien amb un llibre on recull un resum de les 25 caminades. Per obtenir el track de la caminada: