Passa al contingut principal

25na MARXA DE LA VALL DEL LORD: SANTUARI DEL LORD I RETORN PER LA VALL DE TORRUELLA

La Montse i la Josefina com no callen han estat detingudes per la benemèrita Guàrdia Civil.
Ja va 25 anys que munten la caminada popular de la Vall del Lord. Això és moral doncs començar és fàcil però el que costa és mantenir-se. Enguany erem 1719 excursionistes. La veritat és que fent-t'ho tans anys costa trobar alternatives i enguany hem repetit força trams. L'organització perfecta encara que de la nostra colla aquesta ocasió han anat poques persones: Carles, Josefina, Montse i jo. A més del Ramon i l'Àngels de cal Fulgenci i el Víctor i la seva companya de cal Martí.
Des d'aquí felicitar als organitzadors per la feina ben feta. M'he perdut poques edicions espero poder fruint de les vostres caminades.
Sortim per la plaça del Mur i ens encarem cap al torrent de Les Salines, travessem el serrat de La Torreta i fem cap a les Valls i el bosc de la Torreta. Finalment sortim a la carretera al Santuari on hi ha el primer control.
Ara ens toca anar per la carretera (podríem haver pujat pel roc Foradat) i passem prop del coll de la roca Sobirana però abans agafem un sender que puja cap al tossal de la Vall-llonga - fa anys ja hi vam passar més al nord - però no arribem dalt sinó que tornem a la carretera i ara cap al Santuari. La pujada és ferma però el camí és mol portador.
Pensava que dalt hauria l'esmorzar però hem baixat pel grau de Solort o de Sant Jaume. A mitja alçada han fet un mirador en memòria a Josep Cases que fou un dels motors de la Caminada i l'any passat ens va deixar.
L'esmorzar - el millor de l'excursió - és abaix a tocar de la casa de Sollord (etimològicament sota del Lord) on una parella de tres de la Guàrdia Civil ens espera. És tot un muntatge que té un to de la Cubana.
Després de posar-nos entre costelles la llonganissa i un traguet anem a buscar el camí que puja per sota del Santuari (vessant sud). Recordo les excursions que hem fet anant per l'altre costat de la barrancada.
Tercer control on hi ha el cafè, el tallat i el carajillo. I encara ens queda una nova pujada fins a la carretera al Monestir.
Quan estem dalt ens toca seguir la carretera cap al túnel i l'ermita de Sant Serní del Grau o de Vilamantells on hi ha el quart control. Podem visitar l'interior de l'esglesiola.
Ara ja només ens toca baixar per GR cap al poble de Sant Llorenç on ens espera un regal ben especial.
Resulta que ens obsequien amb un llibre on recull un resum de les 25 caminades. Per obtenir el track de la caminada:

Entrades populars d'aquest blog

LA MERAVELLA GEOLOGICA: ELS FEIXANTS DEL MONTSEC

L'excursió més superba del Montsec - al meu pobre criteri - és la que transcorre pels Feixants del Montsec. És com anar amb un parapent i anar volant la cinglera del Montsec d'Ares. Sempre amb els peus a terra però durant dos quilòmetres només tens un metre per caminar. A un costat la paret i en l'altre el buit.
Ara farà 13 anys vaig aconseguir enllaçar els dos extrems i després vaig portar una colla del CEL (crec que vam ser 33). Ara he tornat i encuriosit observo que hi ha un corriol que recorre tot l'itinerari. Ha perdut un punt de salvatgia però recoi quina diferència més agradable.
Veig per internet que molta gent hi puja per la canal de l'Embut i baixa el Feixant. Mata amb un dia dues de les millors excursions del Montsec. Tot és combinable però m'agrada dedicar un dia a cada sortida ja que tenen prou cos. No cal matar tot el que és gras...
Dificultat: Entre mitja i alta. Els passos no són difícils tècnicament però si que cal no tenir ver…

PORTAR EL MONTSEC EN EL COR: DESCENS DE ROCA LLISA

Mai com avui m'ha dolgut descobrir una raconada del Montsec, la meva estimada muntanya, però he hagut de fer "tripas corazón" i explicar-vos un tresor, Roca Llisa, damunt de la font de les Bagasses. És un terreny inhòspit, feréstec totalment salvatge però d'una bellesa total. Crec que cal posar uns metres de cadena per poder superar uns 50 metres de paret tombada per poder fer tot el recorregut sense problemes. Em caldrà voluntaris per pujar els trams de cadena. Si esteu interessats deixeu-me un comentari en acabar l'article. Si acabo el projecte algun any serà un recorregut molt atractiu del Montsec com ara ho són la canal de l'Embut o la Feixa del Montsec...però hi ha feina. A diferència dels anteriors aquí tot és més salvatge.
La contrada la vaig descobrir quan vaig recórrer el barranc que puja de la paret de l'Isard fins la Pedrera de Meià.
Per fer el recorregut he hagut de fer un rapel de 50 metres penjant d'una bona savina.
Descripció de l'i…

MONTSEC SUPREM: PELS BUNQUERS DE LA COLUMNA DURRUTI

Per motius logístics decideixo tornar als nius de metralladores que van construir la columna Durruti que va defensar l'avanç del feixisme a les terres catalanes. La columna Durruti va ser finalment militaritzada amb el nom de divisió 26 i va ser situada en un dels punts de més difícil defensa, la carena del Montsec, i els anarquistes sempre es van queixar que la República mai els hi va passar armament mínimament acceptable mentre veien que altres divisions de caràcter comunista eren més ben proveïdes. Malgrat aquesta trista circumstància fou la divisió que millor va defensar l'ofensiva final de Franco sobre Catalunya i molts van morir defensant aquesta muntanya farcida de trinxeres.
Aquesta sortida l'he fet un fotimer de cops però mai pujant des de la fita - la manera més fàcil - i aquí miraré de fer-vos una breu descripció. Veure pujada des del pas de Nerill. Vam deixar un cotxe a Hostal Roig i aquesta circumstància ens va permetre fer una travessa molt interessant.