TOUR DEL MONTBLANC (9): TRE LE CHAMP - LAC BLANG DIA HORROBILIS

En l'altra entrada ja he insinuat perquè aquesta va estar un dia horribilis. Va ser horrible no tan per la pluja que ens va acompanyar tot el dia sinó perquè no em trobava bé. Em feia mal la panxa i això em generava un malestar general. El Jordi, el Paulino, l'Agust i el Ramon Pere tampoc es trobaven gaire bé. Podríem pensar que es tractava d'una passa, de vegades penso en algun producte que em va sentar malament o el fred que vaig agafar el dia anterior pujant al col de la Balme. El que sigui, però jo estava molt fotut. A la Ramona li feia mal el turnell. Ja veieu quin plan. Però calia pujar al refugi del Lac Blanc per no perdre la reserva. Vaig pensar en tornar-me cap a Chamonix però la temporada d'estiu m'assegurava que no podria trobar lloc per dormir. Així que vaig decidir tirar amunt encara que vaig haver de parar un munt de cops per refer-me del cansament.
A la sortida de la carretera de Tre le Champ posa que fins al refugi hi ha 2 h 45 min. Jo hi posaria 3 hores pel desnivell. Nosaltres vam estar 4 hores. Hi ha un punt clau en la travessa que són la superació d'unes escales que ajuden a superar un mur. Potser són un centenar de metres que cal superar en tres trams diferenciats. Es puja sense cap dificultat però com estava plovent i feia fred cal afegir un grau més de complicació tècnica.
Quan vaig arribar al refugi del Lac Blancc (2353 m.) em vaig estirar al primer llit que vaig trobar. Després va venir una noia del refugi i em va dir l'habitació que em tocava i vaig estar allí totes les hores que vaig poder. Crec que primer ni em vaig despullar - ni traure les sandàlies -
Per sopar vaig baixar i vaig prendre un plat de sopa de verdura i vaig tornar a l'exili de l'habitació. L'endemà ja em trobava molt millor.
Durant tot el dia no vaig fer ni una foto doncs va estar plovent les 24 hores. L'endemà vaig veure algunes fotos del refugi amb la panoràmica del massís del Montblanc. Era un lloc encisador però durant la nostra estada tot era núvols i aigua.
Desnivell: 900 metres.

Comentaris