2000's MÉS ORIENTALS DELS PIRINEUS

El primer 2000 del Pirineu i el Mediterrani
Tot va començar quan fa dos anys vaig anar al Costabona i em vaig adonar que no era el cim més llevantí del Pirineu sinó que havia cims més a l'est a la carena del Canigó. Quins cims eren? Segons el mapa era el Pic Gallinassa encara que sobre el terreny he vist que no era el primer (sinó el tercer) així que fins allí he anat a explorar...
Volia seguir la carena fins arribar al pic dels Setzevents encara que alguns li redueixen la ventada i li diuen el Puig dels tres vents. Com vulgueu, però jo vaig patir fortes ventades i fred quan la previsió no havia previst res.
Característiques tècniques:
Valoració: Excursió llarga per una carena que mai s'acaba però permet pujar als primers 2000 orientals del Pirineu. Una forma diferent de pujar al pic d eSetzevents..
Dificultat: Mitja. És llarga però no pas difícil. Bona part per carreranys.
Distància: 18,4 km.
Desnivell: 1610 metres
Temps: 8 hores 57 minuts.
Descripció de l'itinerari:
Em situo a les mines de Batere (Coll d'Ares - Prats de Molló - La Tec - Montferrer - Corsavi i 19 km. de carretera). Hi ha un refugi en les immenses instal·lacions minaires però vaig preferir dormir una mica més amunt on acabava l'asfalt i preparat per l'ascensió de l'endemà.
Surto per la pista - de fet vaig adreçar - i surto a una esplanada. A l'esquerra hi ha una antiga cabana de pastor enrunada. Vaig seguint les marques de GR. que està molt ben marcat.
14 min. Deixo el trencall a la dreta que puja al puig de l'Estela.
21 min. Passo per una mina. Una mica més amunt hi ha unes balmes que podrien servir d'aixopluc però us puc assegurar que no hi entrareu. No sabeu el motiu? Doncs aneu i m'ho dieu que així deixo una mica de misteri.
30 min. Coll de la Cirera (1731 m.). Abandono el GR i agafo un sender que surt a mà esquerra. Estic content doncs pensava que hauria d'anar tot el dia sense sender i, ben al contrari, tot el jorn aniré acompanyat de sender, més o menys fressat, però per camí encara que en molts casos només és una sèrie de fites.
40 min. El sender s'adreça de valent. El viarany és estret.
1 h 10 min. Veig un punt vermell gros pintat en un vessant i en un altre d'una pedra. Crec que és la indicació per deixar el camí i tirar per una aresta de blocs de granit. La ginesta em barra el pas però baix guanyant metres.
1 h 20 min. Pic del Pel de Ca (2105 m.) que constitueix el primer 2000 de la carena pirenaica de l'exxtrem mediterrani. Una fita em confirma que estic en un modest cim. Continuo la direcció que portava.
1 h 23 min. Arribo a un coll on hi ha una curiosa formació geològica formada per l'amuntegament de pedres. De fet, segurament resulta més còmode arribar al coll i recular per assolir el cim.
Segueixo un corriol fitat que s'enfila muntanya enllà.
1 h 48 min. Pic de Cincreus (2266 m.), poc definit des d'aquí estant en canvi des de prop de l'aparcament es prou destacant. En una fita veig marcada una creu vermella. Retorno al proper camí i continuo carena enllà. Davant tinc el pic de Gallinassa (el que em pensava jo que era el primer 2000) i el veig lluny. És qüestió d'anar amb paciència. Els primers metres són poc costeruts.
2 h 11 min. Assoleixo el cim de la Gallinassa (2461 m.). Ja un vent fred. Veig al fons el Canigó i el puig del Roc Negre que el veig molt lluny. Em plantejo si cal arribar-hi. Paciència i marxar enllà. Ara baixada.
2 h 31 min. Arribo a un coll (2365 m.) i ara em toca remuntar. Veig un corriol que va bordejant les diferents puntes. En diferents moments crec tenir davant el puig del Roc Negre però no dubteu pas, quan el tindreu davant veureu que el teniu davant. El darrer tram es format per una acumulació de blocs de pedra que cal grimpar.
3 h 47 min. Puig del Roc Negre (2714 m.). Baixo pel vessant oposat. Són blocs una mica desagradables i que apareixen en els darrers metres de la cresta, així que miro de baixar uns metres i anar per l'herbassar de millor trepitjar. Hi ha unes taques de neu que he de sortejar i llavors vaig trobant alguna fita (que no pas un viarany).
4 h 16 min. Portella de Leca (2594 m.) on trobo un corriol que davalla vers els Prats del Cadí al peu del Canigó, amo i senyor de la contrada.
I ara, de nou amunt, seguint les fites.
4 h 38 min. Avantcim (2699 m.) Ara mig planejant.
4 h 50 min. Setzevents o dels tres vents - no vindrà d'aquí la ventada - (2731  m.). Ara em toca la tornada que la faré evitant pujant als cims.
5 h 33 min. Portella de Leca. Pujo uns metres i poc després vaig a buscar el sender per on he vingut que evita passar pel Puig de Roc Negre (uns 60 metres per sota). Surto al coll que hi ha darrera on retrobo el sender important. Retorno pel camí d'anada.
6 h 50 min. Estic en el coll que hi ha sota del pic de Gallinassa per evitar pujar-hi vaig contornejant la muntanya. No és un caminar fàcil doncs vaig entre blocs i vegetació.
7 h 16 min. Enllaço amb el camí principal. Evito arribar-m'hi al pic de Cincreus i el vorejo per l'esquerra.
7 h 34 min. Arribo a les fites del camí. Quan arribo al coll d'abans del Pic del Pel de Ca, no passo pel cim sinó que vaig per camí.
8 h 33 min. Coll de la Cirera on em retrobo amb el GR.
8 h 57 min. Arribo a l'aparcament.
Per obtenir el track:


Powered by Wikiloc

Comentaris

  1. Joan Ramon, hi has posat tres vents de més!

    Ja és casualitat, però el dia 6 vam pujar-hi des de Sant Guillem de Combret!

    Cordialment,

    Joan M. Vives

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada