GR-92: DE L'AMPOLLA - A L'AMETLLA

Fa uns anys quan estava convalescent d'una intervenció vaig anar a l'Ametlla. Vaig fer un tram del camí de ronda i vaig dir que tornaria. Han hagut de passar 7 anys per tenir ocasió de poder completar el recorregut que aquell cop per prudència vaig saber deixar pendent.
L'estratègia per fer l'excursió és summament senzilla. Deixo el cotxe a l'estació de l'Ametlla, agafo el tren que surt a les 10:03 i em paro a l'estació de l'Ampolla. Ara només cal tornar per la vora del mar a buscar el vehicle.
L'excursió es superba, doncs permet descobrir un encant de cales petites i sense ningú. Em vaig permetre el luxe de banyar-me tres cops. L'aigua estava encara molt freda però feia molta calor. Vaig tenir la sort que la previsió del temps no era bona i vaig trobar molt poca gent.
No estava gaire pintat en els primers trams porpers a l'Ampolla, encara que tampoc havia gaires dificultats d'orientació. En la part central havia més dubtes eoncs hi ha força corriolets però aquí es poden localitzar algunes marques blanques i vermelles que ens ajuden a orientar-nos amb facilitat. Portava el track al GPS però en cap moment hi vaig arribar a dubtar.
No us passo una descripció detallada dels temps doncs vaig fer nombroses parades per fruir de l'entorn.
Vaig trobar vestigis de la Guerra civil i de la postguerra com era un refugi militar, l'emplaçament de dues bateries que defensava la costa mediterrània.
La localització de l'Ametlla s'arriba a desitjar doncs es troba després d'un marcat cap però vas mirant i remirant a veure si la trobes.
També passes per una petita entrada de mar. Ara hi ha un camí que escurça el recorregut però l'altre cop que vaig fer el recorregut no es podia passar i vaig fer una bona volta.
Alerta!!! les millors cales estan tocant a l'Ampolla, així que potser es podria fer el recorregut a la inversa i així acabar banyant-te ja prop de l'Ampolla. Mentre que a l'Ametlla les darreres cingleres queden molt tallades i no es pot accedir.
Em queda pendent el tram fins a Hospitalet de l'Infant que també té, diuen, racons potents, però evitaré els mesos d'estiu.
Característiques tècniques:
Travessa molt interessant. Ideal convinar amb el tren.
Valoració: Excursió molt interessant que no pot faltar en cap llibreta  excursionista. 
Dificultat: Baixa - mitja (per la llargada)
Distància: 19  km.
Desnivell: Inapreciable. Descens a les platges i caletes.
Temps:4 hores 22 minuts.
Itinerari lineal



Per obtenir el track:
Powered by Wikiloc

Comentaris