NIU DE METRALLADORES DE L'ABELLA (ALBATARREC)

 
Ma filla Núria em diu si vull anar a fer un tomb amb el meu nét Pol. Em falta temps per dir que si. Comencem a caminar el Pol també és molt bon caminador i aviat proposo anar a un niu de metralladores que hi ha prop de la urbanització de l'Abella (Montoliu). Un dia redó.

El niu de metralladores de l'Abella té la singularitat que hi ha uns grafitis molt originals que no havia distingit l'altra vegada que havia estat. Clica aquí per veure l'enllaç anterior que puja per la carretera de Montoliu, més senzill.


Descripció de l'itinerari:

Comencem a caminar a Albatàrrec, a la plaça de la Sardana on trobem el monument a Soledad Estorach. Anarquista i feminista, filla del poble. agafem la carretera asfaltada cap a l'ermita de l'Abellar.

0,5 km Abandonem el camí planer i ens enfilem cap a l'ermita que ens queda a la dreta, damunt d'un tossal.

0,7 km Arribem a l'ermita de l'Abellar sota l'advocació de la Mare de Déu de Montserrat. Miraré de ser respectuós i no diré res sobre la meva opinió estètica sobre la capella. Vosaltres mateixos. Ara penseu que l'indret respira molt esforç per part del poble que la va aixecar en el seu moment, però clar els gustos estètics amb el temps van canviant.

Anem a buscar la sala de Vetlla (0,75 km). Davant tenim la carretera asfaltada que creuem i agafem un camí de terra que anem seguint.

1,3 km A la dreta tenim les restes del niu de metralladores de l'Abella a la nostra dreta. Estava encarat vers a Montoliu i s'entraria pel vessant d'Albatàrrec. Encara es conserva l'entrada i l'habitacle està malmès amb les espitlleres. S'observa els calaixos a la paret per guardar la munició. Pensaríem que com estem alts potser hauria un altre encarat vers el riu però potser va ser malmès en conrear els camps. Pel voltant s'observen trams de formigó que completarien l'estructura volada. Cal observar els grafismes que es conserva en l'interior: Una estrella de cinc puntes (símbol de l'exercit comunista) Cosntruido por la 3a Brigada 1a seccion - 2-11-38. En l'espitllera del davant podem llegir: Florencio Yago Gonzalez  Alfambra (Teruel). 

Per veure altres vestigis que tinc localitzats clica aquí.

Per obtenir el track de la caminada:

Powered by Wikiloc



Per visualitzar els meus Vestigis de la Guerra Civil localitzats:

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ENTRADA DE LES FORCES FRANQUISTES A CATALUNYA: CAP DE PONT DE SERÓS

PELS DOLMENS DE BENAVARRI

SERRA DE BUSA: BALMA DEL XALET - ESCALES DE BUSA

EXCURSIONISME CREATIU: DE LA PRESA DE TERRADETS A LA ROCA REGINA (DESCENS PEL BARRANC DEL BOSC)

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

CAMP DE TREBALLADORS DE TORRES DE SEGRE

DOCUMENT: POSANT LLUM SOBRE EL CAMP DE CONCENTRACIÓ DE MOLLERUSSA

EL PEDRAFORCA PER LA CANAL DEL VERDET

EL CASTELL DE TURMEDA (MES QUE UN CASTELL) DES DE SAPEIRA

DOCUMENT: LLISTAT DE PRESONERS DEL CAMP DE CONCENTRACIÓ DE LA SEU VELLA