PER LA CARENA DE LA SERRA DE LA LLENA


Estic preparant la Diada del Camí de Muntanya. Enguany l'organització serà del Centre Excursionista de Borges - Garrigues. Ens proposa canviar totalment d'escenaris. Fins ara sempre havíem fet el camí de muntanya a les serralades Prepirinenques però enguany saltem cap a les serres litorals. La Serra de la Llena té moltes possibilitat, la muntanya més enlairada de les Garrigues.

Segurament acabarem dissenyant un GR que travessi la serra i diferents PR o SL que pugin o baixen de la carena. Això, però ja són farina d'un altre paner.

FITXA TÈCNICA:

Valoració: Recorregut molt interessant per la serra de la Llena. Trams principalment boscosos.

Dificultat: Baixa.

Temps: 3 hores 09 minuts.

Distància: 11 km

Desnivell: 460 metres.

Itinerari circular.

Accés:

En arribar a la Pobla de Cérvoles, anem per la ronda exterior. Al km 10,9 de la carretera LP-7013 agafem un trencall a l'esquerra.

0.4 km S'acaba l'asfalt. Per l'esquerra marxa la pista cap al Pla d'en Vaques però nosaltres anem per la pista principal

0,8 km Aparcament de l'àrea de pic-nic de Fontanet on aparquem.


Descripció de l'itinerari:

Agafem una pista que surt per l'esquerra i que va vorejant els camps.

11 min Passem per la vora d'una granja. Entrem al pla de Vaques que és un indret meravellós, tot verd, que no recorda les Garrigues. Al fons albirem el Vilosell.

18 min Trencall a la dreta, abandonant la pista. Ara cal travessar un barranc i tirar amunt.

28 min Nou barranc. Al costat hi ha un bassa seca i al fons el mas del Peret. Deixo la pista i agafo un sender que puja per la dreta. Va pel fons del barranc d'en Peret.

36 min Abandono el barranc per l'esquerra. Una pujada forta. Hi ha un corda que em permet remuntar el desnivell.

49 min Arribo a una mena de coll. Trobo alguna marca de PR (blanca i groga) en alguns arbres.

1 h 11 min Surto al coll de l'Abellar (988 m.) on trobem una pista. Per l'esquerra puja un camí procedent de Sant Miquel de la Tosca. Ara segueixo una mica la pista per l'esquerra.

1 h 18 min Abandono la pista i ens encarem cap a una torre de guaita per un sender adreçador.

1 h 22 min Assoleixo el cim de la torre de guaita, tossal de la Cogulla (1026 m.), que és la punta més enlairada de la serra de la Llena i de les Garrigues. Retorno al coll de l'Abellar. Un metres més enllà hi ha l'entrada al camí carener que seguirem (1 h 35 min).

1 h 26 min Abandono el camí i m'enfilo per un carrerany per enlairar-me a la Penya Alta o de l'Abellar (1016 m.). Em cal fer una mini grimpada. A la baixada decideixo anar directe per la dreta a cercar el camí... greu error. Resulta que em trobo amb unes esquerdes que em recorden els de l'Avenc de la Febró que em costa superar. Vaig tirant més a la dreta fins passar aquest laberint que crec que caldria explorar un dia. Està ple de roures que ens impedeixen fruir de la bellesa de la contrada.

1 h 40 min Retorno al camí que segueixo per la dreta (oest).

2 h 11 min Arribo al coll de les Marradetes. Per l'esquerra baixa el camí vell a Vilanova de Prades. Aquí, en un cartell, agafo el camí que davalla cap a Fontanet... quan ja estic ben avall m'adono de l'error i tiro amunt fins al coll (perdo 18 mintus no inclosos).

2 h 36 min A l'esquerra em queda la punta del Marc /901 m.) i em desvio per assolir-lo. La panoràmica es espatarrant sobre la propera serra del Montsant.

2 h 43 min Coll d'en Marc on es creuen els 4 camins. Agafo el de la dreta que davalla decididament cap al nord.

3 h El camí s'acaba en una pista rural. Davant tenim una bassa de rec. Anem per la pista.

3 h 05 min Camp de vinya. Davant tenim l'antic castell de Cèrvoles. Anem per la pista que volta el camp.


3 h 09 min Àrea de Fontanet on hem començat l'excursió, tancant l'itinerari.

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris