CAMÍ DE CAVALLS: etapa 1: DE MESQUIDA A ES GRAU

Aquarel·la de Concha Coll

Ja hem fet tot el tomb de Camí de Cavalls però trobem a faltar la primera etapa de Maò a Es Grau, així que ens va semblar prou interessant refer aquest recorregut, però hem volgut fer la part més bonica i eliminar la part de Maó a Mesquida que es fa per una carretera prou transitada. Fem la versió curta.

VALORACIÓ: Travessa molt recomenable. Té la bravura de la costa nord menorquina, en front la costa meridional menys salvatge i més conquerida pels humanoides.

DIFICULTAT: Baixa

TEMPS: 1 hora 25 minuts

LONGITUD: 6,6 quilòmetres

Surto de l'aparcament d'Es Graus on vaig acabar l'any passat el meu recorregut per la Menorca, Costa nord.

2 min Deixem a la dreta el trencall per on marxa l'etapa 2 d'Es Grau al Far de Falanitx que passa per l'albufera d'Es Graus. Continuem per la carretera asfaltada

11 min Deixem a la dreta la carretera i agafem un trencall a l'esquerra.

20 min Travessem una pista. Davant tenim la masia de Cudia Vella que contornegem.

32 min Arribem a la cala de Binillauti, encisadora, amb una cabana de pescadors al costat on perdre's. Ara amunt. Avui tenim una etapa de pujada i baixada.

50 min Macar de Binillauti

1 h 06 min Arribem a la platja de Rinconada de Sa Mesquida Vella. Presidida pel Morro de Tramuntana.

1 h 16 min Arribo a l'aparcament de les platges de Sa Mesquieda, em deixat a l'esquerra la Punta de Sa Torre amb una bella torre de guaita que protegia la contrada.

1 h 25 min Travesso el poble de Mesquida que esdevé encisador. El Camí de Cavalls continua per la carretera fins a Maó.