2a ETAPA CAMÍ DE CAVALLS: FAR DE FAVARITX A ES GRAU


Aquesta és una de les etapes més agradables/belles que he fet. A més hi ha un fort component humà ja que de jove vaig passar per la zona la meva minsa època de hippy nu que no em va durar ni una setmana. Als meus companys els hi puc explicar amb força detalls, hi ha alguna anècdota ben divertida.
Durant la primera part del recorregut s'imposa la visió del far de Favaritx després el protagonisme serà  de l'Illa d'en Colom i finalment de l'albufera d'Es Grau. Tot mar per un excursionista de terra en dins.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Etapa molt bella paisagisticament, caminant entre cales.

DIFICULTAT: Baixa.

TEMPS: 3 hores.

LONGITUD: 10,5 km.

DESNIVELL: 190 metres

Descripció de l'itinerari:

Ens situem a un quilòmetre abans del far de Favaritx (carretera cf.1) en una cruïlla ben marcada amb cartells de color granate. Alerta! Fins aquí només es pot arribar en època no turística, ja que sinó us retenen un quilòmetre abans i heu de fer aquest tram caminant.  De tant en tant ens anirem trobant amb pilones direccionals amb el núm. de l'etapa, en aquest cas 2, i el núm de la pilona fins arribar a la 1 on comença la següent etapa. Abans de començar la caminada recomanem anar a veure de prop el far. 

1,4 km Bifurcació a la platja de Cala Presili. Anem recte.
1,6 km Platja de Califort i de les Tortugues.
5,2 km Cala Rambles, amb alguna edificació.

6,3 km Passo relativament prop de la Torre de defensa de les Rambles però no m'hi arribo.
6,8 km Fondejador de les Llenes. Davant tinc l'illa d'en Colom.
7,7 km Abandono el camí de Cavalls i agafo un trencall a l'esquerra (tram optatiu). Davant tinc el poble d'Es Grau a l'altra costat de mar.

8,2 km Arribo a la cabana on vaig estar aquells dies bohemis de la meva joventut. Coordenades UTM: 31S  x=608406  y=4423629
8,6 km Retorno al camí "oficial".
9 km Platja d'Es Grau. Em plantejo anar per la platja a Es Grau o seguir pel Camí de Cavalls. Faig aquesta darrera opció. Deixo a la dreta l'albufera d'Es Grau., hi ha un petit recorregut circular (la Gola) que s'endinsa.
10 km Surto a la carretera a Es Grau. M'arribo fins al poble per l'asfalt on acabo el recorregut.
Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris