PERDUT - EXPLORACIÓ PER SANTA ANNA: FEIXA DESCONEGUDA I VOLTA A LA ROCA DEL CASTELL DE SANTA ANNA

M'encanta veure possibilitats excursionistes per la muntanya i posar-me sense saber el resultat final. Avui un encara esta en stand by i mentre que l'altre el vaig poder complementar.

Feia temps que observava una feixa que hi ha davant de la roca del Castell de Santa Anna. Es molt visible des de l'aparcament que hi ha al segon túnel a la presa de Sant Anna. És molt interessant però hi ha un moment que no m'he vist en cor de poder continuar ja que s'estrenyia molt i anant sol no he gosat posar-me més. Un altre dia aniré en direcció contrària i miraré les possibilites reals de la feixa.

Després fa dies que observava un corriol que va entre el riu i la roca del Castell de Santa Anna i he decidit seguir-lo. Fins que el camí s'ha perdut davant la paret. Segur que estan obrint una via d'escalada i he volgut complementar - ara sense camí - la volta fins sortir als casetes dels treballadors de la presa i baixar pel barranc que hi ha a ponent de la roca complementant la volta.

FEIXA DEL SECTOR DEL GURU

.En la carretera de Lleida a Vielha N-230 en el punt quilomètric 30,4 agafem la carretera vers la presa de Santa Anna.
0,4 km. Bifurcació. Anem a la dreta.
Passem dos túnels. En sortir del segon hi ha un pont que no cal que agafem doncs aparquem a la dreta (un parell de cotxes). Aproximadament 2 km.

Agafo el camí que surt després del segon túnel i que no travessa el pont. Tram espectacular arran de la paret i el riu proper.

4 min Per la dreta surt un sender per on anirem després per voltar la roca del Castell de Santa Anna. Continuem pel camí principal

6 min Abans d'arribar a un pont que travessa el rierol, observem que hi ha una fita, anem prou bé. Pugem per un costerut esperó rocós fent anar les mans. Trobem un cable vell que ens ajuda a pujar els metres més pendent.

11 min A la dreta del camí, ja en la cinglera hi ha una parell de balmes, petites però prou interessants. Estan ennegrides, jo diria, pel fum... Continuo pujant.

Arribem al sector d'escalada del Guru, són vies d'esportiva de força dificultat. Vaig contornejant la base de la paret. Visió excepcional de l'entorn. Camí de bon passar però dret per on cal grimpar.

De sobte s'acaba el corriol...continuo entre la vegetació salvatge.

21 min Arribo en un indret on no veig clar poder baixar uns metres i continuar per la feixa del Guru que veig davant uns 500 metres més enllà. Penso que caldrà tornar-hi però venint per l'altre costat. Coordenades UTM: 31T  x=299031  y=4639104

Retorno pel mateix camí.

35 min Arribo a l'aparcament.

VOLTA A LA ROCA DEL CASTELL DE SANTA ANNA:

Aparcament després del segon túnel o després del pont sobre la Noguera Ribagorçana (2 km) i agafo el camí que hi ha entre el túnel i el pont. Tram arran de paret ben agradable.

4 min A la dreta surt un corriol que s'encara cap al riu. Es veu que recentment ha estat netejat. A l'esquerra tenim les espectaculars parets de l'Esperó de la roca del castell de Santa Anna, fa fredat pensar que els humans pugem per aquestes parets verticals.

9 min Corda que ens ajuda a superar un ressalt d'uns 4 metres.

Corda

11 min Passem arran de la roca despresa prou imponent caiguda de la paret que també està farcida de vies d'escalada.

13 min Pas finet de grimpada ja en la base de la paret de la roca del castell. Coordenades UTM: 31T  x=299069  y=4639294

Pas finet

15 min S'acaba la tranquil·litat ja que el senderoi acaba en la paret, senyal inequívoc que els escaladors estan obrint una via d'escalada. Retorno uns 20 metres pel sender i adeu corriol. Vaig a la dreta...

19 min Travesso dues crestes que tinc entre cella i cella des de fa temps.

Roca despresa

21 min Un barrancot em talla el pas. Hi ha un mur d'un parell de metres però trobo un bon baixador que em permet travessar-lo. Coordenades UTM: 31T  x=299062  y=4639356

Ara em toca cercar el millor pas entre la vegetació fins sortir a una mena d'esplanada poblada de xipresos. Veig un pal de la llum per on em vaig enfilant cercant el millor pas amunt... dret però sense més dificultat.

28 min Faig cap a unes escales... salvat... Vaig a l'esquerra i amunt.

30 min Apareixo a les casetes dels treballadors de la presa de Santa Anna. Deixo a l'esquerra amunt el sender que puja a la propera ermita de Santa Anna i al castell en el cimal. Tiro avall per un camí escalonat que resseguirà un rierol.

39 min Passo per davant del sender que he agafat en començar la travessa (minut 4 de la descripció).

43 min Arribo a l'aparcament.

Per obtenir el track de l'exploració: