SORTIDA AUTOCAR de GÓSOL A SALDES

Avui sortida en autocar i em toca a mi com a responsable. Anar darrera del Pep Godoy que durant tants anys ha portat a terme la feina de coordinar els autocars del CEL és una gran responsabilitat. Menys mal que queda del suport valiosíssim de l'Antoni Trilla. Val a dir que jo només em puc comprometre amb algunes sortides però la feina es farà en equip.
Després de 3 hores d'autocar arribem a la vila lleidatana de Gòsol. Si, Gòsol és l'únic poble del Berguedà que està dins de la província de Lleida. No em pregunteu el perquè, perquè no ho sé.
Gósol és el poble de Mossèn Vallari que ara hi resideix i en Picasso en va passar una termporada estiuejant per aquests carrers i muntanyes.
Descripció de l'excursió: (els temps estan una mica allargats doncs en anar un grup nombrós sempre es va molt més lent).
Sortim de Gósol (1437 m.) per l'antic camí de la Cerdanya que ara ocupa el GR- Camí dels bons homes.
25 min. Font de Terrers (1632 m.). Ara el camí marxa per dins del bosc. Pujada ferma (és l'única del dia).
42 min. Destacat portell que indica la fi de la pujada. Anem planejant enlairats per l'esquerra, sobre la vall de Cerneres.
54 min. Font de la Roca, en un indret sorprenent. A sota veiem el refugi del Bover a la vall de Cerneres.
1 h 15 min. Arribem al Coll del Collell (1844 m.). És el punt més alt de la travessa. Davant nostre s'obre la paret nord del Pedraforca que encara queda un xic amagada. Som a la partió d'aigües entre el Segre i el Llobregat. Ara anem per una pista avall.
1 h 57 min. Deixem la pista i agafem un sender que s'enfila per la dreta cap al refugi.
2 h 01 min. Refugi Estasen, també conegut com refugi del Pedraforca (1685 m.) on dinem en aquest paratge celestial.
Estasen va ser el primer escalador català que va obrir la primera via d'escalada a la paret nord del Pedraforca.
Baixem pel sender que va al mirador.
2 h 13 min. Sortim a la carretera i anem a l'esquerra per fruir de l'espectacular mirador del Gresolet sobre la vall homònima. Indret no apte per persones amb vertigen.
Tornem a la crüilla del refugi i busquem a mà esquerra un dipòssit d'on surt el camí vell a Saldes. Cartell. Baixem pel mig d'un agradable bosc passant un parell de fonts.
3 h 04 min. Sortim a una pista a tocar d'una masia. Ara només ens queda seguir la pista vers el poble de Saldes que rau als nostres peus.
3 h 21 min. Saldes (1227 m.) on acabem la nostra excursió voltant el màgic Pedraforca.
Dificultat: Baixa. Sender ben marcat-
Desnivell:  + 530 metres - 700 metres.

Distància: 13,8  km.
Circuit lineal
Temps: 3 hora 21 minuts.

Més fotos de la sortida: