VOLTANT LA ROCA DEL CASTELL DE SANT LLORENÇ

Avui tenia un parell d'hores per anar a caminar i crec que les he aprofitat de la millor manera per estirar les cames.
L'altre dia quan vaig fer l'excursió de l'ermita del Castell a l'ermita de Sant Cristòfol vaig veure que la paret de la roca del Castell era impactant així que vaig desitjar fer-hi el tomb. És una excursió superba, curta i diferent encara que no sempre amb camí definit però tampoc no gaires metres exigeixen anar assenglerat.

Descripció de l'itinerari:
De l'estació (295 m.) surt un sender que adreça una pista que també puja a l'ermita. Passa pel costat d'un terreny del Camp d'aprenentatge de la Noguera que deixem a l'esquerra. Anem entre antics camps d'oliveres. El camí va entre marges.
14 min. Sortim  a la pista i vaig a l'esquerra. Als 50 metres deixo la pista i agafem un camí que surt a la dreta. Cartell. A la tornada vindrem per la pista per l'esquerra.

21 min. Tornem a sortir a la vista. Anem a la dreta.
27 min. Arribem a l'aparcament de vehicles. Seguim per l'esquerra pujant.
Deixo unes marques de color verd i blanc que també van al coll de darrera del Castell però segueixo la pista.
29 min. Passo pel costat de l'agulla del Castell, molt evident. I agafo un sender fitat que passa pel collet que hi ha entre el castell i l'agulla. He pujat dos cops a l'agulla i té unes formes estilitzades, sembla que en qualsevol moment pugui caure.
Vaig flanquejant pel peu de la roca del Castell. No sembla una roca gaire compacta. 
37 min. Arribo al collet del darrera. Hi ha un moment que només separa el terra del cim d'una vintena de metres i amb alguna ferralla es podria assolir. Fins hi tot observo que més a la dreta hi ha un pas que fou tancat per un mur per evitar sorpreses de l'enemic que podia pujar per darrera.
Baixo vers una cova que veig al costat.

46 min. Entro a la cova que visito. Té uns 5 metres de profunditat. El sostre està fumat, algú ha fet foc. És prou interessant.
Continuo la circumval·lació. El corriol es perd entre la vegetació però hi ha indicis. La mirada es perd mirant la paret de la roca i mirant el barranc Fondo amb la paret de la Formiguera i la ferrata de Cagate Lorito. Passo per la vora d'una altra cova. El corriol sembla que s'entesta a tirar-me avall.
Faig cap a uns marges d'uns antics camps. Vaig pujant entre feixes.
1 h 05 min. Arribo a l'ermita del Castell. Decideixo no pujar al castell - doncs ja hi vaig estar no fa gaire - i decideixo prendre un corriol, inicialment molt evident que va a l'esquerra (est).
1 h 13 min. Arribo a la base d'una antiga torre. A partir d'aquí el sender no es tan evident. Vaig seguint unes fites que m'ajuden a trobar la bona direcció. Vaig per la carena.
1 h 16 min. Passo una mena de grau, on el camí fa giragonses. L'altra vegada que vaig passar per aquí no havia cap mena de sender.
El camí fitat s'encara vers un revolt de la pista. Encara que hi ha un moment que hi ha un trencall que marxa per la dreta i no sé pas on va.
1 h 25 min. Arribo a la pista i tiro cap a l'estació.
1 h 34 min. Estació de Sant Llorenç de Montgai.


Comentaris