JORNADES NACIONALS DE SENDERISME: SL®-C 10 MIRADOR DE SANT BARTOMEU

Els dies 18 i 19 de juny s'han organitzat per part de l'Àrea de Senders de la FEEC les 1res JORNADES NACIONALS DE SENDERISME. Demostra que l'Àrea té noves iniciatives i cerca formes de millorar. Potser un error d'aquestes Jornades és no fer arribar als federats/des que a diferència d'altres anys, enguany anava encarada a cuidadors/es, i també, a excursionistes interessats.
El dissabte hem anat fet l'activitat a Ripoll. S'ha condicionat 4 itineraris Senders Locals SL®-C 10, 11, 12 i 13 que assoleixen 4 miradors privilegiats sobre la ciutat de Ripoll. Nosaltres farem el SL®-C 10 que puja a l'ermita de Sant Bartomeu.
Valoració: Itinerari turístic, compensat per l'excepcional visió de l'ermita vers Ripoll. Tot el recorregut esdevé un esclat de les tonalitats del verd.
Dificultat: Baixa.

Desnivell: 370 m.
Temps: 1 h 42 min. Encara que com anàvem tanta gent és molt difícil fer un correcte cronometratge.
Per a m´s informació consultar: Pàgina de Senders de la FEEC.
Ens situem en l'aparcament de la Ruta del Ferro i del Carbó (682 m.) al costat de la carretera N-17 km.116,5.
Anem pel costat de la carretera seguint les marques blanques i verdes.
9 min. Agafem un trencall a l'esquerra que en mena al riu Ter. Tram herbòs.
Arribem al Passeig dels Aurons que va paral·lel al riu on l'escultor Eudald Alabau aprofita els residus que deixa el riu i ha fet un parc escultòric. La veritat és que el conjunt té un aspecte deixat si el comparem amb les fotos que hi ha a l'adreça que hem trobat per internet però és un espai singular.
20 min. Sortim a la carretera que travessem en el km. 115. Aviat trobem una pista que anirem seguint envoltats de bosc. Pugem per la Riera de les Carboneres. Hi ha un gran nombre de pistes però les senyals blanques i verdes ens indiquem el camí a seguir. A més portem el guiatge d'en Marià que esdevé tota una institució senderista per la comarca.
1 h 10 min. Assolim el turó on hi ha l'ermita romànica de Sant Bartomeu (908 m.). El seu estat és ruïnós doncs només conserva les parets laterals. Però val la pena pujar-hi ja que hi ha una superba visió de la vila de Ripoll. En Marià ens diu que els núvols ens impedeixen fruir dels cims pirinencs.
Ara la baixada la fem per un fanguer doncs a la nit ha plogut i cal posar cura en no patinar. Esrictament parlant també ha anat fent gotes mentre pujàvem. Els anoracs i els paraigües només feien que obrir-se i tancar-se.
1 h 26 min. Arribem a la font de les Amoroses. El ritme de l'excursió és lent doncs som molta gent i anem de passeig..
1 h 38 min. Sortim a la carretera per una porxada que feia l'antic hospital i l'escriptorium. Anem a la dreta.
1 h 42 min. Arribem a l'aparcament de la Ruta de Ferro on hem iniciat el recorregut.
Després d'un bon dinar al restaurant La Solana de Ripoll van organitzar una taula rodona de debat. Van tenir la deferència de convidar-me a la taula. Se me va fer una mica costa amunt però crec que no va sortir malament.