ARAGÜELLS: DARRER TRES MIL DE L'ALEIX BARBERA

He pujat de nou a l'Arargüells per celebrar que l'Aleix Barbera ha acabat la llista dels tres mils de l'Aleix Barbera. De fet els va acabar l'any passat però ha volgut fer la festa a l'Aragüells que va ser el seu primer tres mil.
L'Aragüells és un dels tres mils que està considerat com a fàcils però no hi ha tres mils fàcils sinó que n'hi ha de menys difícils doncs només tenen l'afegit del desnivell però l'alta muntanya no és mai fàcil.
Vam tenir molta sort perquè la previsió del temps era molt dolenta però la sort ens va acompanyar.

Valoració: Interessant excursió per fer el bateig excursionista al món dels tres mils. A destacar la visió sobre el pic Maldito, les Maladetes i l'Aneto.

Dificultat: Moderada.Encara que no hi ha tres mils fàcils.
Desnivell: 1100 m.
Temps: 4 hores 48 minuts.

Dissabte vam pujar al refugi dels Pescadors (1965 m.) de la vall de Corones. Erem tanta gent que no hi cabíem. A la taula vam haver de fer torns per sopar. Al final vam fer un cremat que va estar genial.
Amb la colla vam recordar els vells temps. És el que té tenir moltes excursions al damunt.
Al matí ens va costar aixecar-nos. La previsió del temps era molt dolenta i estava convençut que no faríem res. Vaig sortir pensant que ens anàvem a mullar doncs La meteo que viene deia que a les 11 plouria.
No vam anar pel camí de sempre que anava per la pista i després tirava a l'esquerra sinó que del costat de la parada que hi ha per l'autocar surt un camí que va pel costat del riu amunt. En els primers moments el sender no es gaire costerut doncs anem seguin la vall.
40 min. Vam arribar a l'Ibonet de Corones o la Pleta de Corones (2235 m.). Abans d'arribar-hi hi ha una cabana que em va semblar que estava en prou bon estat i es podia aprofitar perfectament. Aquí s'incorpora el camí de sempre per la dreta. Està marcat amb punts vermells que ara anirem seguint.
Bon tirapits per la dreta de la muntanya.
1 h. 28 min. Arribem al primer ibon de Corones (2622 m.). Veiem la silueta característica de l'Aragüells que és un cim cònic. Continuem per l'esquerra.
1 h 48 min. Els punts vermells marxen a la dreta. Van a l'Aneto. Nosaltres continuem pujant per la carena. Hi ha una marca vermella que indica perfectament la bifurcació.
De pujada van anar fins prop del coll de Cregüeña i vam girar a l'esquerra. De baixada vam agafar un corriol que surt de l'extrem de l'antiga morrena gracial. Aquesta opció és més recomanable doncs evita el pas per alguns blocs. Encara que les dos propostes tenen fites. Així en acabar la cresta que hi ha abans del llac superior anem a l'esquerra per pujar pel llom del triangle cimal.
2 h 48 min. Assoleixo el cim de l'Aragüells (3.048 m.). Fa tretze anys vaig pujar amb ma filla Alba per celebrar que Magda celebrava el seu darrer tres mil. Ara ho faig per commemorar la cloenda de l'Aleix.
En Feliu com sempre va fer un parlament amb crits joiosos i nosaltres anàvem rient i cantant "tot tres mils" "tot tres mil".
Després el Xavi Palou li va fer lliurament del piolet Juli Soler i Santaló a l'Aleix que era el seu nou dipositari. Finalment el Miquel Angel Ramos va llegir un emotiu record vers el seu company amb qui ha compartit tantes excursions. Ja veieu tot eren rialles i la pluja encara no havia arribat...
I ara pita avall. Els núvols sembla que es volen despenjar damunt nostre però ... s'aguanten.
4 h 48 min. Arribo al refugi de pescadors. En aquesta descripció no està inclòs el temps, nombrós, de les parades grupals que vam fer.
Per acabar un dinar al restaurant El Candil de Cerler com a cloenda de la diada.