ENTRE ELS OLIVARS DEL RIU SET I ELS AMICS DE SEMPRE

El gran clàssic excursionista de la tardor és la Marxa de Regularitat de les Terres de Lleida. Ja portem 34 edicions. Possibles gràcies a la "tossuderia" d'en Josep Balagueró i els seus ajudants que mantenen aquesta prova. Per mi és una obligació anar-hi.
L'escenari escollit enguany ha estat el poble de Vilosell baixar a la cova del Cintet on vaig anar quan encara estava convalescent d'una malaltia del cor. L'itinerari ha estat circular i prou interessant encara que el dia no ha acompanyat gaire.
Valoració: Ideal per conèixer les Garrigues.
Dificultat: Baixa, encara que per seguir l'excursió cal dur el track doncs hi ha molts trencalls.
Desnivell: 350 m.
Temps: 3 hores 09  minuts Itinerari circular.
Descripció de l'itinerari
Com hi ha molts trencalls i corriols aquest itinerari no es pot seguir sense tenir el track.
Sortim de la plaça de Sant Sebastià (654 m.) i entrem a la vila closa de Vilosell (portal) i anem pel carrer Major contemplant les cases de pedra que li donen un encant a tota la vila.
7 min. Plaça de la Creu. De tornada, arribarem per l'esquerra. Anem pel camí de l'Albi. Trobem molts cartells que ens encaren vers la cova del Cintet que anirem seguint.
14 min. Pilaret de la Verge. Bifurcació. Agafem el trencall de l'esquerra.
16 min. Deixem a l'esquerra el camí que baixa a la cova del Cintet. Anem a la dreta. Anem passant per diferents cruïlles.
37 min. Alerta. Els organitzadors volen allargar el recorregut i ens fan fer un tomb a la dreta. D'aquí una estona passarem pel davant d'aquest punt.
54 min. Estem a l'altre costat, després de fer la volta passant per alguns camps. Hem pogut fruir de les oliveres garriguenques.
Superem un pas un xic forçat per pujar al monticle de davant.
1 h. Tossal de les Guàrdies (636 m.). Vèrtex geodèsic encara que no podem fruir gaire de la panoràmica, pels núvols i la pineda cimal.
Primer anem per la carena per un corriol poc evident fins baixar, a saco paco, i passar per un nou camp.
1 h 12 min. Sortim a una pista que seguim.
1 h 21 min. Trencall. Passem per davant del xalet del Tella, situat en una pineda molt interessant.
Anem baixant, deixem el sender per agafar un corriol.
1 h 31 min. Sortim a una pista i anem a l'esquerra.
1 h 33 min. Creuem el riu Set. Pugem pel vessant oposat. A l'esquerra aniríem a la font de la Teula, un racó ben arranjat. Val la pena arribar-s'hi.
1 h 35 min. Trencall vers la propera cova del Cintet.
1 h 37 min. Visitem la balma de grans dimensions. Destaca una imatge situada a l'entrada.
Després de descansar 15 minuts i fer petar la xerrada amb els/les companys/es continuem la marxa.
Puja sobtada de la pista.
1 h 42 min. Deixem la pista principal i, ara, ens toca baixar.
1 h 50 min. Tornem a travessar el riu Set i pugem pel vessant oposat seguint una pista.
1 h 54 min. Deixem la pista i agafem un sender costerut.
2 h 04 min. Coronem el ressalt. Passem a tocar d'una torre de la llum que ens ajudaran a orientar-nos.
En un tossal de la vora (Comacarrera) on hi ha dues torres hem de tenir present que passarem per la vora.
2 h 10 min. Alerta. Cal deixar la pista i agafar un sender que surt a la dreta. Però nosaltres anàvem parlant amb el Paulino i la Puri i ens vam passar la cruïlla.
Retornem corrent cap al camí correcte que surt poc després de passar les torres de Comacarrera. Hem perdut 10 minuts.
Baixada exigent on cal anar amb cura.
2 h 17 min. Arribem de nou al riu Set que ara anirem vorejant però més alts.
2 h 32 min. Pujada forta barranc amunt.
2 h 57 min. Arribem a la plaça de la Creu a l'entrada de El Vilosell.
Ara anem pel carrer de l'Arraval i pel de la Muralla que va per fora de la vila closa.
3 h 09 min. Plaça de Sant Sebastià on acaba la Marxa. Encara queda coca de recapte, uns porrons amb cervesa i alguna altra cosa que ens ajuda a recuperar forces.