VIA NORMAL A L'AGULLA DE COLL DE PORT

Vista des del cim.
Tinc un bloc d'escalada on penjo les meves escalades (Escalades per a tontos)però crec que el que he fet avui, tot just ratlla la línia de l'escalada, així que he pensat que era millor posar-ho al meu blog d'excursions.
Descripció de l'itinerari:
A 300 metres abans d'arribar a Coll de Port en la carretera C-462 que uneix les viles de La Coma i Tuixent hi ha l'agulla de Coll de Port. En la seva base hi ha una zona d'escalada esportiva. És la roca més altiva de les que hi ha al voltant. Fa un any hi mig hi vaig pujar pujant escalant per l'esquerra de la paret. però un cop al cim em va sembla que el rapel només estava equipat amb un clau així que avui (un any i mig després) m'he decidit a pujar-hi en solitari doncs no trobava un company a qui enganyar.
He aparcat al peu de l'agulla i he pujat per un antic camí que pujava per on ara hi ha un tallafoc fins un collet i he tirat a l'esquerra fins situar-me al meu de la paret (9 min.).
Allí he començat els preparatius que en escalar en solitari no era pas fàcil doncs cal prendre totes les garanties de seguretat i encara més.
Pujo per una canal amb pins que tenen dificultat d'arrelar-se doncs creixen damunt la roca. Tram herbós. (II+).
Arribo al tram estrictament rocós i vaig a l'esquerra a buscar un petit sostre de (IV+) però no me les veig amb seguretat i torno als arbres i estudio pujar per una canal de blocs que tinc damunt meu remuntant els primers metres per la paret (III). No té gaire dificultat però el fet d'anar sol sempre és una mica més exposat.
Finalment arribo al cim hi poso dues anelles per poder rapelar amb seguretat i trec el clau. En total hauran estat 15 metres escalats però els he fet un parell de cops. Un altre dia pujaré fins aquí dalt per intentar obrir una via que pugi des de la base però ara són fruites d'un altre paner.

Comentaris