ROCA ESPANA = ROCA ESTIMADA

Fa anys, quan vaig pujar al pic del Mont-roig, vaig admirar una agulla que atreia els meus ulls amb força. Quan vaig arribar a casa vaig cercar com es deia aquella altiva roca, era la roca Estana. Ha calgut que passessin els lustres per poder assolir aquella roca. De fet quan vaig pujar a la roca de l'Estany Xic ho vaig fer amb la intenció d'ascendir a la Roca Espana doncs tenen una estructura molt similar. Recordo que darrere de la roca Estana hi ha el pic de Mariola que vaig ascendir amb en Ramon Pach (una excursió exigent).
Per internet, com us podeu imaginar, trobo molt poca informació i massa genèrica que no coincideix amb les meves percepcions. Així que passo a explicar-vos-les.
Característiques tècniques:
Si us agrada ascendir cims on no trobar a ningú i l'excursionisme sense camí, aquest és el vostre cim.
Dificultat: Moderada, però cal saber trescar per muntanya salvatge (agafar-vos a la roca, a l'herba i cercar el millor pas entre la verticalitat.
Distància: 3,5  km
Desnivell: +750 metres
Temps: 3 hores 35 minuts.
Itinerari linial.
Descripció de l'itinerari:
De l'aparcament de la font de la Costa agafem el camí que puja al port de Tavascan. Cartell informatiu. Anem seguint les marques blanques i vermelles del GR transfronterer.
7 min. Font de la Costa.
35 min. A la sortida de l'estany de Port travessem el riu per una passarel·la. Al costat hi ha una cabana. Hem deixat el GR i ara seguim un corriol menys evident amb fites i marques blaves.
1 h 14 min. Arribem a l'estany de Mariola.
Vaig vorejant l'estany fins trobar-me al peu de la roca Estana. Des d'aquí no sembla pas tan premient.
 Ara cal mirar-se el cim. Només observo un punt feble. Pel mig es veu una mena de canal molt dreta. Cal posar-s'hi decididament. No pujaria en grup doncs poden caure pedres i semblaria una bolera encara que la pedra és prou ferma. Tampoc pujaria amb l'herba molla doncs com és molt pendent l'herba humida facilitaria fer una bona patinada.
A part d'aquest petit detall de pujar (i després baixar) per una canal dreta - no difícil - agafant-nos a la roca i a l'herba considero que no és una muntanya compromesa.

2 h. Sortim de la canal i ens trobem amb una cresta plana que seguim sense dificultat. (Aquí s'acaba el track).
2 h 5 min. Assolim el cim de la Roca Espana (2521 m.). Ens sorpren la dilatada panoràmica que fruïm des d'aquí. Tot el Pirineu: Ventolau, Mont-roig, Mauberme, Marimanya, Montvalier, Mariola (davant imponent),Certescan, PIca d'Estats ... (llista feta de memòria i mirant les fotos).
Descendeixo pel mateix camí de l'anada.
3 h 35 min. Estic a l'aparcament de la font de la Costa.
Accés:
A Tavascan agafem la carretera asfaltada que puja al refugi de la Pleta del Prat. Passada la presa de Graus i les bordes de Quenca ens trobem un revolt molt marcat a l'esquerra i poc més enllà hi ha la pista de terra a la dreta, amb algun tram encimentat que puja al refugi de Mont-roig. Passat el trencall al refugi continuem per la pista fins a l'aparcament de la Font de la Costa.Cal anar amb cura per la pista.
Per obtenir el track (clicar aquí):


Powered by Wikiloc

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada