PEL FAR DEL FANGAR (DELTA DE L'EBRE)


Continuo amb la família a un apartament de l'Ampolla (veure post anterior) i avui decideixo anar a la punta del Fangar. De fet farà massa calor i decideixo escurçar la sortida... ja ho veure-ho. Una proposta interessant amb un punt d'aventura.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES: 

Valoració: Sortida exploratòria, tallada per la calor.

Dificultat: Baixa.

Desnivell: Inapreciable.

Temps: 2 hora 10 minuts.

Itinerari circular.

Descripció de l'itinerari:

Aparco al costat de la platja de la Marquesa, en el Desaigüe del Riuet Fondo. Vaig per la platja per l'esquerra passant per davant del bar-restaurant Vascos. És agradable anar per la sorra picada per les ones. Aviat decideixo anar descalç tot el trajecte. Al fons veig el Far del Fangar i a l'altre costat de la punta del Fangar el poble d'Ampolla i el Cap-roig, amb un hotel horrible. Caminem entre la platja i les dunes que ens queden a l'esquerra i que cal respectar.

49 min Arribo al Far de Fangar. Un indret que té un punt curiós. Un far altiu blanc i amb un tram vermell. Al costat hi ha un vèrtex geodèsic. La meva intenció era arribar fins a la punta del Fangar però fa molta calor. Així que decideixo tornar-me'n i ho faré per l'altre costat de la punta. Hi ha un camí indicat amb punts vermells i que no xafa les dunes.

En arribar a l'altra punta (1 h 06 min) després de travessar el Fangar, veig un tram on no hi ha dunes i salto cap a l'altra riba, a la badia del Fangar. Aquí l'aigua és totalment plana i no hi ha ones. Com indica el seu nom és ple de fang. Veig unes muscleres - que a migdia visitaré - Continuo per la vora del mar pla, ja retornant. En arribar al Racó del Fangar, que seria l'indret on la Punta s'ajunta al Delta.

1 h 48 min El pas legítim es va estrenyent i corona alguna petita duna. Alerta que hi ha trams que costa d'anar descalç per la vegetació terrestre. 

2 h Enllacem amb el camí d'anada per la platja.

2 h 10 min Arribo a l'aparcament de la platja de la Marquesa.

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

BRIGADISTES A LA BATALLA DE L'EBRE (CENTRE INTERPRETACIÓ DE LA FATARELLA)

L'HISTÒRIC CAMÍ RAL DE LLEIDA A REUS

PORT DEL COMTE: APARCAMENT DE L'ESTIVELLA, FORAT DE LA BOFIA, PUIG DE LES MORRERES o QUEROL I RETORN PEL PRAT DE BECIES

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

EL PUI TABACA PER LA CRESTA DELS 7 RESSALTS

ELS CIMS DE PORT DEL COMTE PEL VESSANT SUD

ON ESTÀ LA PLACA DEL PRIMER REC DEL CANAL D'URGELL?

PEL CAP DE PONT DE BALAGUER

LES STOLPERSTEINE DE LA FATARELLA

EL MONTSEC ACROBÀTIC: CANAL DE L'EMBUT I EL SEU BAIXADOR