CONTRABAN (2): CIRCULAR DE LA SEU D’URGELL A CALBINYÀ

Divendres, 27 d’agost de2021

Aquesta caminada és la proposta anterior a la que vaig fer el dia d’ahir que ha d’enllaçar les Valls d’Andorra amb la capital de l’Alt Urgell. Possible proposta de canviar la primera etapa del GR7 a les terres catalanes ja que l’actual queda tallada per la carretera general.

He mirat de fer una sortida circular, pujant pel camí marcat pel Consell Comarcal i la baixada per una drecera directa que fa un tram d’asfalt.

FITXA TÈCNICA:

Valoració: Excursió per camins tradicionals prou interessants que enllaçaven la vila de La Seu d’Urgell i el llogarret de Calvinyà.

Dificultat: Baixa.

Temps: 2 hores 08 minuts

Itineraria circular

Descripció de l’itinerari:

Ens situem en el barri del Poble Sec de La Seu d'Urgell. Aparco al carrer dels Arenys. A l’inici del carrer hi ha un cartell que ens indica el nostre camí.

8 min Dipòsit de l’aigua. Anem a l’esquerra.

15 min Travessem una pista i pugem per un camí costerut. A la dreta tenim la carretera a Calbinyà.

22 min Sortim a la carretera però abans de creuar-la visitem l’aeròdrom del Pla de les Forques (nom ben il·lustratiu de les activitats que es duien a terme en aquest indret). Hi ha un mirador excepcional sobre La Seu d’Urgell, als nostres peus, i la serra del Cadí. Fem un volt per les pistes.

40 min Tornem a la carretera que travessem i tirem amunt per una pista costeruda.

52 min Deixem la pista i agafem un tram de sender molt agradable entre pins. Un pal indicador ens senyalitza el camí correcte.

59 min Collada de Feners de la Closa (930 m.). D’aquí surt una drecera. El camí fa una llaçada a la dreta.

1 h 01 min Revolt a l’esquerra. Per la dreta surt un sender cap a Bescaran. El nostre sender esdevé molt agradable i de bon caminar.

h 14 min Cruïlla de camins, oberta, i amb una panorámica excepcional. Hi ha un banc per descansar i fruir del paisatge. Després baixarem per una drecera que s’inicia aquí. Fem cap a una pista.

1 h 19 min Arribem a Caldinyà. Descanso al peu de l’església de Sant Tomàs. Si no fos pel campanar i una finestra de bou no ens adonaríem que es tracta d’una església. Tornem a la Seu pel camí per on hem pujat.

1 h 24 min Cruïlla de camins amb el banc per contemplar el paisatge. Agafo una drecera que ens permetrà baixar d’una forma decidida.

1 h 41 Min Fem cap a la carretera. Anem a l’esquerra.

1 h 46 min Arribem al Pla de les Forques i agafem el camí d’anada.

2 h 08 Min Fem cap al barri del Poble Sec i acabem l’excursió.