PEL BARRANC DE GRILLONS SORTINT PER LA CANAL DE LA DRETA

Dissabte teníem una sortida programada per pujar pel barranc de Grillons per unes cadenes que vam posar fa un any llarg. La "colla jabalinera" decidim anar a veure la instal·lació i repassar l'itinerari. Però que passa... doncs que trobo que és una pujada massa ferma (complicada), es nota que he perdut la forma física i dic als companys: - Nens, hem de refer aquest pas...jo no hi passo.

Decidim passar la sortida a l'Ull del Ciclope i la setmana que ve venir a reparar aquest tram i deixar-ho millor... ja portarem la sortida col·lectiva el proper mes. Quan estem a l'inici del barranc provem una canal que hi ha a la dreta... i en fem una sortida prou interessant, encara que la tornada de l'ermita de Pedra perdem tot el que hem guanyat, una baixada de "merda". Per no repetir...

Per cert les fotos d'en Manuel Viladrich les reconeixeu aviat... són les bones, la resta són meves.

Colla jabalinera hem d'arranjar aquest pas... jo no puc passar-hi bé.

VALORACIÓ: Parcialment interessant. La pujada per la canal de la Dreta i el corriol que mena al santuari de Pedra és interessant però la baixada posterior no té cap interès i es força arriscat.

DIFICULTAT: Primera part baixa, però la part final alta (perillosa)

TEMPS: 1 hora 31 minuts

LONGITUD: 2,37 km

A Àger agafem la carretera asfaltada que puja al coll d'Ares. Passat cal Massierol agafem un trencall a la dreta que ens deixa a la font de Pedra i després de dos revolts tenim l'aparcament dels Grillons. Pista en bon estat. Coordenades UTM: 31T  x=314271  y=4655218

Agafem un sender que ens endinsa a les parets. Trobem una corda que ens facilita un primer pas. Nosaltres entrem cap a la zona d'escalada i anem a intentar el barranc de Grillons.

8 min Surt un corriol a l'esquerra. Una fita ens indica el trencall. Per aquí va el corriol del pas del Llop de Grillons. Seguim cap al barranc.

12 min Ens trobem davant de la paret de Grillons cosida de vies d'escalada esportiva. Anem a la dreta a buscar el barranc que baixa.

15 min Trobem el primer tram de cadena... però en la descripció d'avui no la pujarem sinó que tirem per una canal molt dreta que trobem a la dreta. Coordenades UTM: 31T  x=314310  y=4655538

Per la canal veiem un corriol prou decidit que puja amb alguna fita escadussera. Resulta que a la part de dalt hi ha un nou tram d'escalada esportiva i han obert aquest corriol. El cingle de dalt és bestial. El corriol tira a la dreta.25 min Collet on gira una mena de feixa poc definida. Decidim arribar-nos sobre el contrafort, preveient la impressionant visió que ens ofereix. (28 min). Tornem al collet i seguim el corriol que continua a la dreta (est).

29 min Contrafort, ja veiem l'ermita de Pedra. Tot un símbol en la vall d'Àger

33 min Collet. Per la dreta baixa el corriol però nosaltres anem en paral·lel cap a l'ermita. Passem per darrera de l'agulla de Pedra que vaig escalar fa uns anys pensant que dalt hi podia haver el castell de Pedra, però no hi vaig trobar res de res.

40 min Collet darrera de l'agulla de Pedra. Baixem contornejant l'agulla.

49 min Arribem a l'entrada superior del santuari de Pedra de grans dimensions. Hi ha un plafó informatiu i dues balmes petites. Anem pel camí de pujada fins el primer revolt i enlloc de davallar anem recte, ara sense camí.

54 min Localitzem una petita balma d'uns 4 metres de fondària. El sostre sembla fumat per la qual cosa pensem que hagués pogut estat habitada. Coordenades UTM: 31T  x=314400  y=4655363 Continuem arran de paret fins sortir a un contrafort que ens permet veure una aparent feixa.

Alerta no existeix aquesta feixa i anem contornejant la muntanya com bonament podem i baixem per una canal costeruda.

1 h 22 min Sortim al camí als Grillons per on hem passar en començar l'excursió.

1 h 31 min Arribem a l'aparcament.

Per obtenir el track: Caldria traure el tram que hem estat pujant per les cadenes (molts revots).  A partir de la cova la baixada no té cap interès especial. No recomanable.