PEL BARRANC DE GRILLONS SORTINT PER LA CANAL DE LA DRETA

Quan estem a l'inici del barranc de Grillons veiem una canal que hi ha a la dreta... i en fem una sortida prou interessant, encara que la tornada de l'ermita de Pedra perdem tot el que hem guanyat, una baixada de "merda". Per no repetir...

Per cert les fotos d'en Manuel Viladrich les reconeixeu aviat... són les bones, la resta són meves.

Colla jabalinera hem d'arranjar aquest pas... jo no puc passar-hi bé.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Parcialment interessant. La pujada per la canal de la Dreta i el corriol que mena al santuari de Pedra és interessant però la baixada posterior no té cap interès i es força arriscat.

DIFICULTAT: Primera part baixa, però la part final alta (perillosa)

TEMPS: 1 hora 31 minuts

LONGITUD: 2,37 km

DESNIVELL: 400 metres

Descripció de l'itinerari:

A Àger agafem la carretera asfaltada que puja al coll d'Ares. Passat cal Massierol agafem un trencall a la dreta que ens deixa a la font de Pedra i després de dos revolts tenim l'aparcament dels Grillons. Pista en bon estat. Coordenades UTM: 31T  x=314271  y=4655218

Agafem un sender que ens endinsa a les parets. Trobem una corda que ens facilita un primer pas. Nosaltres entrem cap a la zona d'escalada i anem a intentar el barranc de Grillons.

8 min Surt un corriol a l'esquerra. Una fita ens indica el trencall. Per aquí va el corriol del pas del Llop de Grillons. Seguim cap al barranc.

12 min Ens trobem davant de la paret de Grillons cosida de vies d'escalada esportiva. Anem a la dreta a buscar el barranc que baixa. 

15 min Trobem el primer tram de cadena... però en la descripció d'avui no la pujarem sinó que tirem per una canal molt dreta que trobem a la dreta. Coordenades UTM: 31T  x=314310  y=4655538

Per la canal veiem un corriol prou decidit que puja amb alguna fita escadussera. Resulta que a la part de dalt hi ha un nou tram d'escalada esportiva i han obert aquest corriol. El cingle de dalt és bestial. El corriol tira a la dreta.25 min Collet on gira una mena de feixa poc definida. Decidim arribar-nos sobre el contrafort, preveient la impressionant visió que ens ofereix. (28 min). Tornem al collet i seguim el corriol que continua a la dreta (est).

29 min Contrafort, ja veiem l'ermita de Pedra. Tot un símbol en la vall d'Àger

33 min Collet. Per la dreta baixa el corriol però nosaltres anem en paral·lel cap a l'ermita. Passem per darrera de l'agulla de Pedra que vaig escalar fa uns anys pensant que dalt hi podia haver el castell de Pedra, però no hi vaig trobar res de res.

40 min Collet darrera de l'agulla de Pedra. Baixem contornejant l'agulla. 

49 min Arribem a l'entrada superior del santuari de Pedra de grans dimensions. Hi ha un plafó informatiu i dues balmes petites. Anem pel camí de pujada fins el primer revolt i enlloc de davallar anem recte, ara sense camí.

54 min Localitzem una petita balma d'uns 4 metres de fondària. El sostre sembla fumat per la qual cosa pensem que hagués pogut estat habitada. Coordenades UTM: 31T  x=314400  y=4655363 Continuem arran de paret fins sortir a un contrafort que ens permet veure una aparent feixa.

Alerta no existeix aquesta feixa i anem contornejant la muntanya com bonament podem i baixem per una canal costeruda.

1 h 22 min Sortim al camí als Grillons per on hem passar en començar l'excursió.

1 h 31 min Arribem a l'aparcament.

Per obtenir el track: Caldria traure el tram que hem estat pujant per les cadenes (molts revots).  A partir de la cova la baixada no té cap interès especial. No recomanable.

Powered by Wikiloc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

EL CASTELL DE TURMEDA (MES QUE UN CASTELL) DES DE SAPEIRA

ENTRADA DE LES FORCES FRANQUISTES A CATALUNYA: CAP DE PONT DE SERÓS

EXCURSIONISME CREATIU: DE LA PRESA DE TERRADETS A LA ROCA REGINA (DESCENS PEL BARRANC DEL BOSC)

PELS DOLMENS DE BENAVARRI

SERRA DE BUSA: BALMA DEL XALET - ESCALES DE BUSA

INTEGRAL RIU SEGRE (3a etapa): DE PUIGCERDA A BELLVER DE CERDANYA

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

CASTELL I ERMITA DEL REMEI D'ORONERS: PRINCESES I EL BUFÓ.

INTEGRAL DEL RIU SEGRE (1a etapa): PIC DEL SEGRE - FONT DEL SEGRE - LLO

EL PEDRAFORCA PER LA CANAL DEL VERDET