MONTSEC D'ARES: BARRANC DE GRILLONS - PAS DEL LLOP - FONT DE GABRIELO - ERMITA DE PEDRA - BARRANC DE GRILLONS

Pas del Llop, des de l'aparcament

Avui tinc la sort d'anar amb en Gustavo de l'empresa de parapent Albatros que es coneix el Montsec com la palma de la ma i ens vol ensenyar un dels seus racons. Volem pujar pel barranc de Grillons però per la nit ha plogut molt i la roca està tota molla. Després d'algunes patinades decidim tornar-hi un altre dia i fer un pla B. Al barrancs de Grillons hi ha unes cordes per pujar però decidim que hi posarem unes cadenes que donen més seguretat.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES:

Valoració: Travessa creativa que permet descobrir racons inesperats del nostre Montsec.

Dificultat: Normal.

Temps: 1 hores 44 minuts.

A Àger agafem la carretera asfaltada que puja al coll d'Ares. Passat cal Massierol agafem un trencall a la dreta que ens deixa a la font de Pedra i després de dos revolts tenim l'aparcament dels  Grillons. Pista en bon estat. Coordenades UTM: 31T  x=314271  y=4655218

Agafem un sender que ens endinsa a les parets. Trobem una corda que ens facilita un primer pas. Nosaltres entrem cap a la zona d'escalada i anem a intentar el barranc de Grillons però la roca està molt molla i decidim agafar un corriol que està abans de les parets d'escalada.

8 min Agafem un corriol a l'esquerra. Una fita ens indica el trencall. Travessem el barranc de Grillons i ens anem enfilant per un corriol perfectament fitat.

17 min Contrafort de la muntanya amb una panoràmica excepcional sobre la vall d'Àger. Un indret captivador.

Ara el camí gira a la dreta i ens reserva els paratges més bonics passant per freixes i passos que des de sota semblen impossibles però es puja perfectament només cal fer anar de tant en tant les mans. Coordenades UTM: 31T  x=314084  y=4655502.

30 min Sortim a la carena. Ara anem flanquejant cap al barranc de Grillons. Ara no tenim sender. Nosaltres hem posat alguna fita. Es passa prou bé. En algun moment pugem per una canal costeruda per evitar el flanqueig massa arran del barranc.

49 min Capçalera del barranc de Grillons. Estem en un prat. Per aquí haguessim sortit si haguéssim pujat pels passos equipats. Tot lo bo es fa esperar. Seguim la barrancada a l'esquerra.

58 min Arribem davant de la font de Grabrieló. No hi arribem. Un pal ens indica el camí que baixa a l'ermita de Pedra. Camí molt fressat.

1 h 35 min Sortim a la pista d'accés a l'ermita de Pedra que ens queda a la dreta. Agafem l'antic camí que surt davant nostre.

1 h 37 min Sortim de nou a la pista. Anem a la dreta.

1 h 44 min Aparcament de Grillons on hem començat la ruta.