De Vela Blanca fins a la cala Monsul.

La proposta d'avui és la continuació de la sortida anterior del Far del Cabo de Gata a Cala Raja en el vessant sud i l'excursió del poble de San José a la cala de los Genoveses al nord. Una molt bona forma d'acabar la descoberta del Cabo de Gata. La platja de Monsul és, segurament, la platja més coneguda del Parc Natural del Cabo de Gata. Té un tarannà màgic que l'envolta. Segurament perquè arribar-hi en vehicle té una certa complexitat, no s'hi arriba amb facilitat i, si vas caminant tens un bon pateo.

L'excursió que us proposo no sols té l'encant de la Platja de Monsul sinó que anirem contornejant més cales prou interessants com són la cala de Carbon i de la Media Luna

VALORACIÓ: Recorregut que ens permet visitar tres cales ben jolives. Una d'elles, segurament la més coneguda.

DIFICULTAT: Mitja

TEMPS: 2 hores 23 minuts

LONGITUD: 9 km

Aparquem a un coll que hi ha abans del Vela Blanca. Per arribar hem hagut de seguir una pista asfaltada que surt del far del cabo de Gata. És una carretera plena de clots - algun de considerable - especialment abans d'arribar a un marcat revolt on cal conduir amb cura de no tocar amb els baixos del cotxe. Si us fa cosa millor aparcar abans d'arribar a aquest revolt.

Agafem la pista que surt de l'esmentat coll de Vela Blanca. La pista ara és de terra i anem descendint. Hi ha una barrera que impedeix el pas de vehicles.

26 min Travessem la cresta Colorada d'origen volcànic que davalla per la muntanya fins formar la punta Colorada. La roca té un característic color rogenc.

31 min Tanca d'accés de vehicles pel vessant de San José. Poc després agafem un camí que baixa cap al mar.

40 min Arribem a la joliva cala Carbon. Podem sortir de la platja per un camí costerut que surt de l'extrem. A posteriori ens tocarà baixar fins retornar al nivell del mar.

52 min Cala de la Mitja lluna. A l'extrem hi ha una curiosa balma, el nostre camí surt al seu costat. A l'esquerra hi ha una pista que ens duu a la pista principal i a l'aparcament de Monsul.

1 h 10 min Cala de Monsul. Hi ha tres aspectes a destacar. Hi ha un tram que forma un curiós sostre tipus visera, hi ha la Peineta que és una petita entrada al mar i la duna del Monsul. Més enllà hi ha més cales però per avui ja hi ha prou descoberta. Cal deixar indrets per la propera reencarnació.

1 h 18 min Estem davant de la Peineta. Decideixo ascendir. Cal un primer pas on cal grimpar. Després es puja sense cap dificultat.

1 h 22 min Cap de la Peineta (23 min). Visó espectacular de la cala Monsul.

1 h 26 min Aparcament del Monsul, al costat d'una casa. Agafem la pista que arriba i anem a l'esquerra.

1 h 44 min Barrera a la pista. Per l'esquerra hem anat abans cap a la cala Carbon. Comença la pujada cap a Vela Blanca.

2 h 15 min Coll de Vela Blanca on hem aparcat. Decideixo continuar la pujada fins a Vela Blanca.

2 h 19 min Vela Blanca (212 m.). L'accés està tancat, també a la torre de guaita que hi ha a la vora. Una llàstima tancar aquest espai al públic...Retorno a l'aparcament.

2 h 23 min  Coll de Vela Blanca on he aparcat.

Per tornar a la pàgina d'inici d'aquest blog dedicada al Cabo de Gata