AL PEU DEL CADI: DE CAVA A ANSOVELL (i retorn)

El Cadí des dels carrers d'Arsèguel

Avui una previsió del temps poc acurada ha fet que hagi de cercar un pla B. M'he pujat al poble de Cava, damunt del nucli d'Arsèguel, situat en el centre de la gegantina muralla del Cadí. La serra que sempre m'ha atret la meva visió i en molt casos els meus peus. A Caba agafo el camí tradicional que em comunica amb la propera vila d'Ansovell. El camí ha estat condicionat pel que sé jo pel Consell Comarcar de l'Alt Urgell. Com no he pogut fer combinació de cotxe he hagut de fer el recorregut de cara i de tornada. Un plaer entre els boscos. En aquest bloc podeu consultar també: De Querforat a Cava (GR-150)

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Recorregut embolcallat en tot moment pel bosc per camins tradicionals.

DIFICULTAT: Baixa. Bona senyalització. Alerta quan feu l'itinerari d'Ansovell a Cava us podeu trobar que hi ha algun tram pendent lateral amb perill de lliscar amb facilitat.

TEMPS: 2 hores 18 minuts (anada i tornada)

LONGITUD: 7,8 kilòmetres (anada i tornada)

DESNIVELL: 440 metres (anada i tornada)

Descripció de l'itinerari:

Aparco en la plaça d'entrada de Cava (1296 m.)11 - poc espai que s'omple amb facilitat - A sota tinc l'església de sant Climent per on marxa el camí a Arsèguel (pendent d'exploració). He de marxar pel camí que queda més a l'esquerra. Cartell indicatiu. Baixada ferma. Travesso dos cops la carretera.

Pont de la Plana
25 min Pont de la Plana (1140 m.). Pas espectacular. Canvio de ribera i començo a pujar, sempre embolcallat per arbres.

51 min Passo per la vora d'un roure monumental. Caldria, com a mínim, tres persones per abraçar-lo. Coordenades UTM: 31T  x=383819  y=4686742. Continuo ascendint. En alguna clariana veig el poble de Cava, d'on vinc.

1 h 16 min Llogaret d'Ansovell que es mereix un recorregut pels seus carrers. Observo que té l'estructura de vila closa. Racons ben bells.

Retorno pel camí d'anada. Cerco alguna variant però el terreny no m'ho permet. 2 h 18 min Arribo a Cava.

RESTAURANT DE LA QUERA: A la baixada vaig parar a dinar al restaurant la Quera (km 218,8 de la carretera N-260). Em vaig quedar parat pel bon tracte rebut i la qualitat del menjar (arròs de muntanya, de muerte). No faig mai referències a restaurants, però avui ho he de fer des de l'agraïment. 

Per cert, davant hi ha un niu de metralladores penjat en la cinglera...queda pendent per un altre día visitar-lo ...una bona escusa per tornar!!!



Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

CIRCUMVAL·LACIO AL BELDEVERE DEL PIC DE CERLER