EL RELLEU GENERACIONAL: GR 150 D'EL QUERFORADAT A CAVA

Aquesta excursió no la vaig fer jo.
-  Home, i perquè la penges al teu blog?
- Molt senzill, perquè el Charli, el meu "gendre" m'acompanya força vegades quan vaig d'excursió i ha vist com recullo la informació per fer una travessa.
L'altre dia va anar ell i la Núria a Toloriu. I van fer aquesta excursió. I em va passar les dades.
I em fa molta il·lusió. És la primera, però no serà la darrera.

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:

Sortim d'El Querforadat (1306 m.), anem pàrquing avall fins sortir del poble. Passem per un camí rural, el deixem a la dreta per seguir el GR 150 que dóna la volta al Cadí.
Pugem per un sender, on hem d'estar atents a les marques blanques i vermelles del GR per seguir-lo. 
35 min. Arribem al final de la vall i tirem a la dreta. 
45 min. (2 km) Coll d'Eruga (1604 m.). A la dreta veiem els imponents cingles de la serra del Cadí.
Des d'aquí baixem fins a Cava seguint un camí molt ben traçat,
1 km pel mateix camí arribem al Veïnat de cal Pubill, casa situada en un paratge meravellós. Deixem a l'esquerra el Roc de l'Oró i arribem a Cava (1299 m  - 1h 45' - 4 km)

Pasem pel mirador del poble, dinem i tornem cap El Querforadat, nosaltres tornem pel mateix camí, però hi ha una l'alternativa que passa pel Coll del Cristiá, que segons un pastor de la zona era molt gelada ja que dona a la cara obaga del Tossal de Badès o del Pubill.

La pujada és una mica més llarga, però aviat som al Coll d'Eruga 1604 m (6 km)
D'es d'aquí ja sols ens queda la última part del recoregut que la farém baixant fins El Querforadat (1306 m - 7,27 km 3 h 03' 

Temps: 3h 03'    
Distancia: 7,27 km.
Desnivell: 550 m
Dificultat: Baixa, evitar quan el camí està nevat.

Ondia aquests cadells, els hi ensenyes la mà i es mengen el braç!!!

Gràcies Charli per ensenyar-me que l'excursionisme sempre estarà viu entre la gent que cerca la llibertat.




Comentaris