PIC DE PEGUERA, UN PIC SUPERB ENTRE ELS SUPERBS


Vaig coronar el Peguera fa 36 anys. Ho vaig fer en un rally d'alta muntanya (precursor de les curses de muntanya) amb l'estimat Jordi Guivernau - amb qui anava de parella - i amb l'altre equip amb el que competíem Josep Maria Charles i Víctor i finalment ens van guanyar la medalla de bronze. Els tres ja ens han deixat. Per a mi retornar-hi ha estat un petit record pels gran amics que m'obren traça.

Porto dos anys sense fer mil metres de desnivell i m'ho prenc com un repte personal. Trio el pic de Peguera perquè és un cim senzillament bestial, de primer ordre amb  una panoràmica excepcional que la primera vegada no vaig poder fruir. Vaig amb la colla del CEL que estan fen els cims comarcals. Érem 28 excursionistes amb 3 guies. La baixa l'he fet en solitari per baixar al meu ritme tranquil·lament. Com estic desentrenat escullo fer anar el funicular, sempre m'havia negat a pujar-hi però els anys em fan canviar la meva radicalitat. 
Les fotos bones són de Joan Nadal (gràcies) les altres dues són meves.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: El pic de Peguera és no hauria de faltar en cap carnet excursionista. Imprescindible.

DIFICULTAT: Moderada encara que hem de tenir present que hi ha un tram de cresta final que exigeix grimpar amb passos de II+ (corda per a persones poc habituada) exposats.

TEMPS: 6 hores

LONGITUD: 13. 5 km

DESNIVELL: 970 metres

Descripció de l'itinerari:

Sortim de l'estany Gento (2154 m.) per l'esquerra, sense arribar estrictament a l'estany Gento. 

3 min Trencall a l'esquerra cap a la vall del Rus (vall de Boi). Nosaltres anem a la dreta, amunt.

25 min Deixem a l'esquerra el trencall a l'estany de Tort (Veure excursió al pic de Dellui i Mariolo).


54 min Agafem el trencall a l'esquerra i deixem el sender cap al refugi de la Colomina. Totes les cruïlles estan indicades amb cartells. Contornegem l'estany de Colomina i de Mar per l'esquerra. 

1 h 22 min Pujada ferma vers el Portell de l'Os.

1 h 23 min Coronem el Portell de l'Os i fem cap a la conca de l'estany de Saburó i anem girant a l'esquerra. Deixem a l'esquerra l'estany Petit

2h 05 min Coll de Peguera  (2723 m.) que ens dona entrada a la vall de Monestero. Ens queda la pujada final ben ferma cap a la carena. 

2 h 29 min Surto a la carena que ara s'estreny. Cal grimpar uns quants blocs granítics. Són passos exposats i que imposen especialment si no estem avesats a grimpar per alta muntanya.


2 h 45 min Pic de Peguera (2982 m). M'extasió contemplant l'entorn. Pic de Saburó, Pic de Mainera, Pala Pedregosa, Montorroio, Montseny de Pallars, Salòria, Comapedrosa, Pica d'Estats, Certestan, Mont-roig, MontValier, Bassiero, Saboredo, Subenuix, Punta Alta, Bessiberri Sud, Aneto, Vallibierna, Mariolo, Dellui, Vidals.  Pessó, Serra de Sant Gervàs. En negreta els cims que he tingut la sort de coronar. Només em falta el Saburó, proper repte ¿?. Refaig el camí d'anada. 

6 h Estany Gento, on agafo el funicular i cap a l'aparcament. Amb massa bones sensacions físiques i mentals.

Per obtenir el track:

 Vídeo on es pot veure el tram de la cresta:

Comentaris