EL COR DEL MONTSEC DESCONEGUT: LA MINA DE L'AMETLLA

L'altre dia vam anar a la mina de carbó de la Pardina i parlant, parlant, va sortir la mina de l'Ametlla del Montsec que coneix en Gustavo d'Àger. Al moment busquem un dia per anar a explorar un racó desconegut del nostre estimat Montsec.

VALORACIÓ: Itinerari de descoberta que ens permet arribar fins a la mina d'Ametlla.

DIFICULTAT: Mitjà. Cal saber seguir el track, sinó costa molt de localitzar per carrerany de pujada.

TEMPS: 2 hores 20 minuts

LONGITUD: 3,8 km

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:

Fem el primer tram en vehicle tot terreny. Sortim de l'Ametlla del Montsec pel camí del GR3.

1,3 km Deixem el GR3 i agafem un trencall que surt a l'esquerra, passada les restes de la casa Retjo.

1,7 km Revolt molt marcat de la pista.

1,8 km Cruïlla de camins. Deixem el cotxe.

Agafem el trencall que s'enfila amunt. Aviat el deixem per agafar un ramal a la dreta.

8 min Corral dels Cipells, mig enrunat. Coordenades UTM: 31T  x=320746  y=4654530

Anem entre antic camps que costa molt d'indicar.

22 min Collada (743 m.) que ens obliga a descendir uns metres. Trobem alguna fita, cintes i un corriol que gira a l'esquerra.

31 min Passem per un portell que ens dona entrada al barranc del Reguer. Aquests darrers metres el corriol és més evident. Coordenades UTM: 31T  x=320921  y=4655084

44 min Travessem el barranc del Reguer. Continuem per l'altra vessant del barranc.

54 min Surto a un contrafort de la muntanya.

1 h 04 min Entrada de la mina. Coordenades UTM: 31T  x=321195  y=4655256

L'entrada fa uns dos metres per dos metres i es lineal. Als 90 metres trobem una esllavissada que ens obliga a amarrar-nos per terra. Portem una cinta mètrica i mesurem 195 metres de profunditat. Sembla ser que no es tracta pròpiament d'una mina sinó que va ser una cata cercant la beta de carbó.

Retornem pel camí d'anada. Els companys porten tisores i es dediquen a fer més evident el camí.

2 h 20 min Arribem a l'inici del recorregut.