UN ELEFANT EN UNA CATXARRERIA: CAMINANT PEL CABO DE GATA


He aprofitat una setmana per baixar a Andalusia i perdre'm pel Cabo de Gata. Si us he de dir la veritat m'ha agradat molt aquest contrast de caminar entre la muntanya i les cales del mar. Especialment al març que encara no hi ha massa turisme (molts xiringuitos tancats, aparco on vull...).  Estem en un entorn semidesèrtic on s'imposa el marró torrat i altres finalitats volcàniques (negre, vermell, blanc, gris ...) amb el blau de la mar. Cromatísticament no es pot demanar més. Alerta, març però calor. Algun dia ja hem arribat a 30 graus, encara que hi ha força dies amb vent refrescant. L'aigua del mar molt fred, però final ideal de les caminades amb una cervesa amb tapa inclosa. Pluja, tristament amb la sequera d'aquest país...res de res.

A les rodalies que no son parc natural trobareu un mar de plàstic blanc que us farà mal als ulls. Una passada...

Després de caminar tants dies em permeto recomanar-vos les excursions jugant per les cales i les camins que hi passen arran:

- De San José a la Cala de los Genoveses (Morró de los Genoveses).

- De San José a la Cueva del Tabaco.

- San José - Pozo de los Frailes: Ascensió al Cerro de los Frailes.

- De Los Escullos a la Isleta de los Moros.

- Agua Amarga - Carboneras: Circular Mesa Roldán.

- Del faro del Cabo de Gata fins la Cala Raja.

- De Vela Blanca fins a la cala Monsul.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

VESTIGIS DE LA GUERRA CIVIL DE CERVIA DE LES GARRIGUES: OBSERVATORI DE LA PUNTA DELS MARQUESOS I TRINXERES DE VALLSEQUES

LA POLÈMICA PASSAREL·LA DE MONT-REBEI

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

RUTA DELS LLACS: DE L'ESTACIÓ DE TREMP A LA POBLA DE SEGUR

LLEIDA: LES DARRERES STOLPERTEINES

VESTIGIS DE LA GUERRA CIVIL DE PREIXENS

1a ETAPA: DE LLEIDA (LA BORDETA) A ARTESA DE LLEIDA: CAMÍ RAL DE LLEIDA A REUS

DE L'INICI DE CRESTA DE LA LLENA A LA PUNTA DEL GENERAL (100 CIMS)

EMBOSCATS: BALMA DE LES CAMBRES DE LA LLERA

TRAVESSA MUNTANYES DE PRADES: DE LA FONT DE LA TEULA - CASA DEL TILLAR A PRADES