Del faro del Cabo de Gata fins la Cala Raja


L'altre dia em van preguntar quina era la cala que més em va agradat. Em va costar triar però finalment em vaig decidir i vaig respondre que m'havia sorprès agradablement la cala Raja segurament per l'espectacularitat d'El Dedo de Neptuno, o simplement, El Dedo.. Això de resseguir cales marítimes reconec que m'està meravellant més del que em pensava. Avui us explico aquest recorregut costaner.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Excursió curta però espectacular ja que ens permet descobrir algunes de les millors cales del Cabo de Gata.

DIFICULTAT: Baixa. Cal contarnejar un xalet antiestetic que molesta molt. Cal tenir esperit d'aventura.

TEMPS: 1 hora 42 minuts

LONGITUD: 4,7 km

DESNIVELL: 70 metres

Descripció de l'itinerari:

Ens situem en el Far del Cap de Gata on arriben els autocars i hi ha força gent fent fotos del far i d'una part de la costa. No saben que els millors racos estan una mica més enllà. Aparco a la vora d'un quiosc amb records. Anem cap a llevant per una pista.

4 min Davallem cap a la platja. Es tracta de la Calilla o cala de las Sirenas. Davant tenim Arrecife de Las Sirenas.  Diuen que aquesta raconada havia hagut els darrers exemplars de les foques monge i amb els seus crits van fer pensar als pescadors que en aquest indret hi havien sirenes i per aquest motiu li van posar aquest nom. És una mica com la música de la Movida madrilenya que sonava fatal però algú ens va voler fer creure que era musicalment bona i "original".

Pugem de la cala arran d'un xalet que està construït massa a tocar de l'aigua. Crec que caldria enderrocar aquest edifici antiestètic i actualment il·legal. Continuem contornejant la platja, passant per la cala de les Sirenes. Tram espectacular.

25 min Collet. A la dreta hi ha un nou xalet antiestètic. Per l'esquerra baixa una pista d'accés procedent de la pista principal. Vaig cap a llevant (est - recte).

30 min Una pista que davalla cap a una nova cala, però jo enlloc de baixar-hi i quedar-me tancat per no poder pujar decideixo continuar bordejant la platja. Error, és millor baixar a la cala Arena que em salto. Hi ha un sender que puja per l'altre costat de la cala i que veig després... llàstima.

38 min Passem per la vora d'unes franges de roca blanca que són encisadores. Passo per damunt de la cala Rajada. Davant anem albirant cala Raja, el Dedo i el far i torre de Vela Blanca

51 min A la dreta hi ha una rambla o torrentera de roca blanca que el camí travessa i va a buscar una pista, però és més interessant deixar el camí i baixar per la barrancada blanquecina. Una baixada un xic salvatge però d'una bellesa extraordinària. Espatarrant.

56 min Arribo a cala Raja. Davant El Dedo. Travesso la platja i pujo per l'altre extrem. Hi ha un pas una mica estret. Costa pendent.

1 h 04 min  Surto per la dreta seguint un corriol que em permetrà una bona imatge d'El Dedo. Retorno al camí que em duu a la pista d'accés a la cala Raja que segueixo.

1 h 19 min Fem cap a la pista asfaltada que davalla de la Vela Blanca. Anem a l'esquerra.

1 h 37 min Abandonem l'asfalt i agafem un sender que davalla cap al far del Cabo de Gata

1 h 42 min Aparcament del far del Cabo de Gata on hem començat l'excursió.

Per tornar a la pàgina d'inici d'aquest blog dedicada al Cabo de Gata

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris