JUNEDA: ELS 9 SALTS




El sender dels 9 Salts de Juneda és un passeig peri-urbà de bon caminar. Anem per la banqueta o caixò de la sèquia quarta del Canal d'Urgell. Hi ha força trams que caminem protegits per fileres d'arbres. A l'hivern sense fulles es toca el sol mentre que a l'estiu els arbres ens fan una agradable hombra.

Hem anat per la vora de l'esquerra (dreta seguint la direcció de l'aigua) i hem tornat per l'inversa. Segurament estarem d'acord que la primera és més agradable però cal fer el circuït.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Passeig entre arbres i aigua. Ideal per una matinal.

DIFICULTAT: Baixa

DESNIVELL: Itinerari pla.

DISTÀNCIA: 7,6  km


Descripció de l'itinerari:

Iniciem el recorregut en el Pont de la piscina en el trencall a la dreta del carrer Fondo, agafant el camí de Puiggròs fins que travessem el canal d'Urgell, més concretament, la Séquia quarta. Hi ha cartells indicatius. No és una excursió perdedora, sempre per la banqueta del canal.

0,7 km Parc de la Banqueta. Espai d'esbarjo amb llocs per la mainada, taules, fogons. Aviat veiem a l'esquerra el poble proper de Torregrossa.


1 km Salt de la Primera màquina, un havia un generador que fabricava llum. Plafó informatiu.

1,3 km A l'esquerra hi ha el pantà del Tancat. Els pagesos han fets pantants per recollir aigua del canal.

2,4 km Gir a la dreta del canal on hi ha el Salt de la Segona Màquina. Aviat albirem damunt d'un tossal el poble de Puiggròs.

Pujada que el canal supera fent petits salts, 9 en concret.

3,8 km Decidim travessar el canal i seguir per l'altra banqueta. Hi ha trams sense arbres.


5,2 km Segona màquina. Sota hi ha una escultura dedicada al bon amic Tati, en Josep Ramon Minguella i Grinyó, que va ser l'ideari d'aquest projecte entre d'altres com el camp d'aprenentatge de Les Obagues. És obra de l'escultor Emili Armengol. Aquest indret ha estat batejat com el Racó del Tati. Deixem la banqueta i anem pel Bosquet del Tati. Aviat tornem a la banqueta.

7 km Passem entre unes cases i el canal.

7,6 km Fi del recorregut.

Per obtenir el track:


Powered by Wikiloc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA POLÈMICA PASSAREL·LA DE MONT-REBEI

VESTIGIS DE LA GUERRA CIVIL DE CERVIA DE LES GARRIGUES: OBSERVATORI DE LA PUNTA DELS MARQUESOS I TRINXERES DE VALLSEQUES

ELS EMBOSCATS DE TUIXENT: ESPLUGA DEL SOLA - ESPLUGA DEL QUICO - CABANIL

TRAVESSA MUNTANYES DE PRADES: DE LA FONT DE LA TEULA - CASA DEL TILLAR A PRADES

UN PATRIMONI PER DESCOBRIR: LES PEDRERES D'ASPA. AVUI LA PEDRERA DE L'ASTOR

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

RECORREGUT DE MEMÒRIA HISTÒRICA DEL BARRI DE LA NOGUEROLA 1936

PASSEIG D'ALBATARREC AL NIU DE METRALLADORES DELS PATAMOLLS DE MONTOLIU

RUTA DELS LLACS: DE L'ESTACIÓ DE TREMP A LA POBLA DE SEGUR

JUNCOSA: ITINERARI CIRCULAR CERCANT LA COVA XEPERA (ERMITA TROGLODITICA DE SANT JOAN)