PORT DEL COMTE: APARCAMENT DE L'ESTIVELLA, FORAT DE LA BOFIA, PUIG DE LES MORRERES o QUEROL I RETORN PEL PRAT DE BECIES

En aquest pont de la Puríssima hi ha poca neu i no podré fer quilòmetres fent esquí de fons però podre caminar per la neu  pel Port del Comte. No hi ha neu tampoc per fer raquetes.
Avui faré un tomb circular per la part superior del Port del Comte voltant el superb Pla de Becies.
CARACTERÍSTIQUES:
Valoració. Itinerari encisador si la neu està en bones condicions.
Dificultat: Moderada
Temps: 2 hores 27 minuts.

Arribo a l'aparcament superior de l'estació d'esquí  en l'anomenat aparcament de l’Estivella (1935 m.) agafo una pista que surt a l’entrada mateix a l'esquerra. Camí molt planer (A l'hivern podria venir aquí amb esquí de fons).

11 min En un revolt a la dreta faig drecera, sortint en diagonal i amunt. Aviat em retrobo amb la pista que segueixo a l’esquerra.

21 min Cruïlla amb cartell. Ens indica que per la dreta la pista segueix per la dreta (cotxe) i també podem anar recte.

25 min Nova cruïlla. Alerta a l’esquerra, sense cap senyalització, hi ha el forat de la Bòfia. Sembla com si volguessin que no la visitéssiu. Hi ha la filada per evitar la caiguda dels animals. La Bòfia és un avenc on diuen que es guardava la neu de l’hivern. Els traginers a l’estiu la baixaven de nit fins a la mateixa ciutat de Barcelona. Coordenades UTM:31T  x=378878  y=4669126

Torno a la cruïlla i tiro amunt, abandonant la pista.

31 min Collada (2090 m.) que ens dona entrada al prat de Becies. Anem seguint uns pals indicadors.

40 min Arribo a un pal indicador que senyalitza el Puig de les Morreres. Ja veieu, no hi ha problemes d’orientació. Una mica més amunt ja veig la pantalla - ferralla innecessària, que servia antigament per orientar els avions però ara sols és brutícia – que hi ha al cim de les Morreres.

45 min Petita fondalada. Davant tenim el coster al puig de les Morreres. Pujada ferma.

56 min. Surto a la carena.

1 h 08 min. Cim del Puig de les Morreres o Querol (etimològicament roca alta) de 2212 m. amb una panoràmica espatarrant cap a la plana de Solsona i la Catalunya Central. Avui està coberta per la boira baixa que forma una mena d’immens llençol. Al nord destaca el Pedraforca, el Cadí i els cimals de Port del Comte. Vèrtex geodèsic.

Decideixo baixar per l’aresta oest. Al final s'adreça i vaig una mica a la dreta.

1 h 28 min Arribo al pla de Bacies. Una immensa explanada a dos mil metres que constitueix tota una bella singularitat entre les muntanyes de Port del Comte. Vaig recte. No passaré pel vell refugi de Bacies.

1 h 36 min Font de Bacies (Coordenades UTM: ) que dona lloc a una bassa.Continuo girant una mica a la dreta dins del mateix pla. A l’esquerra hi ha la pista que puja del refugi.

1 h 53 min Collada on trobo la pista del refugi. Segueixo la pista un centenar de metres a la dreta.

2 h 07 min Abandono la pista i agafo la rasa de Prat Piquer. Baixada dreta.

2 h 22 min Bassa de l’aparcament de l’Estivella. Vaig seguint la pista a la dreta.

2 h 27 min Aparcament de l’Estivella.